Ο οραματιστής των custom μοτοσικλετών Paul Yaffe ανέβασε τον πήχη για άλλη μια φορά με την αποκάλυψη του τελευταίου του αριστουργήματος, μιας μοναδικής στο είδος της custom έκδοσης της BMW R 18 Transcontinental.
Συνδυάζοντας την κλασική αισθητική ενός hot rod με τη χαρακτηριστική ουσία της BMW, αυτό το project αποτελεί απόδειξη της σχεδιαστικής αριστείας του Yaffe.
Εμπνευσμένη από την εμφάνιση ενός εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του ’50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18. Το ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής. Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό. Για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο. Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση.
Η ομάδα του Paul επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.
Καθώς η κατασκευή άρχισε να παίρνει μορφή, ο Yaffe αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα R 18 στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στυλ. Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να ‘ρέει’ προς τις βαλίτσες.
Παραμένοντας πιστός στην κλασική αισθητική του Lead Sled, ο Yaffe έδωσε προτεραιότητα σε δύο κρίσιμα στοιχεία: την αερανάρτηση και τους πλαϊνούς σωλήνες της εξάτμισης.
Ο Paul και η ομάδα του σχεδίασαν μια εξελιγμένη δεξαμενή αέρα καθώς και ένα σύστημα για τη διανομή του, σε συνδυασμό με ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από κάθε πλευρά των βαλιτσών για τη φιλοξενία βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δεξαμενών αέρα, ενός μεγάλου αεροσυμπιεστή και όλων των χειριστηρίων, των βαλβίδων και των σωληνώσεων που είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική υποστήριξη και λειτουργία του συστήματος.
Εστιάζοντας στον σχεδιασμό των πλευρικών σωλήνων, η ομάδα κατασκευής είχε ως στόχο να διατηρήσει τη χαρακτηριστική ‘αίσθηση BMW’ που κάνει αυτή την κατασκευή να ξεχωρίζει. Η διατήρηση των κλασικών σωλήνων εξαγωγής του Boxer κινητήρα ήταν αδιαπραγμάτευτη στο όραμα του Paul. Οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαταστάθηκαν από ένα εξατομικευμένο σύστημα διάτρητων διαφραγμάτων υψηλής ροής. Η καινοτομία αυτή όχι απλώς αντικατέστησε το σύστημα που περιορίζει και διαχειρίζεται τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά διατήρησε το απαιτούμενο back pressure που βελτιστοποιεί την απόδοση. Με στόχο την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας, εισήχθη ένα εξαιρετικής μηχανουργικής ακρίβειας σύστημα σιλανσιέ τριών σταδίων που ολοκληρώνεται από ένα μεγάλο χωνί-μεγάφωνο το οποίο εκπέμπει τον χαρακτηριστικό hot rod ήχο.