«Σχεδόν κάθε σημείο έχει αλλάξει», είχε πει ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes Toto Wolff στα τέλη του περασμένου έτους σχετικά με τη νέα W15.
Την Τετάρτη, η ομάδα από το Brackley παρουσίασε επίσημα το μονοθέσιό της στη Formula 1 για τη σεζόν 2024.
Το μονοθέσιο κατασκευάστηκε και πάλι υπό την καθοδήγηση του James Allison. Ο Βρετανός αποσύρθηκε από τις καθημερινές εργασίες στα μέσα του 2021 και επέστρεψε στην παλιά του θέση τον Απρίλιο του 2023.
Ο Mike Elliott ήταν υπεύθυνος για τα δύο προηγούμενα μοντέλα, αλλά ούτε η W13 ούτε η W14 ήταν σε θέση να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της ομάδας.
Έχοντας κερδίσει τουλάχιστον ένα γκραν πρι το 2022, η Mercedes έμεινε χωρίς νίκη πέρυσι και ο Elliott μοιραία αποχώρησε από την ομάδα.
Η ομάδα τερμάτισε πάντως δεύτερη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2023. Ωστόσο, η παγκόσμια πρωταθλήτρια Red Bull συγκέντρωσε υπερδιπλάσιους βαθμούς, γι’ αυτό και η Mercedes αποφάσισε να κάνει μια ριζική αλλαγή και να επικεντρωθεί σε ένα νέο concept για την W15.
«Απομακρυνόμαστε εντελώς από τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάσαμε το πλαίσιο, την κατανομή του βάρους, τη ροή του αέρα», είπε ο Wolff στο τέλος του 2023.
Ενώ τα λεγόμενα «μηδενικά» πλαϊνά είχαν ήδη εγκαταλειφθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023, ήταν ήδη σαφές μετά την παρουσίαση της Aston Martin τη Δευτέρα ότι η Mercedes θα ανοίξει νέους δρόμους και με την πίσω ανάρτηση το 2024.
Για παράδειγμα, η AMR24 παρουσιάστηκε δύο ημέρες νωρίτερα με ανάρτηση push-rod, ενώ πέρυσι, όπως και η εργοστασιακή ομάδα, εξακολουθούσε να βασίζεται σε λύση pull-rod.
Καθώς η Aston Martin προμηθεύεται το κιβώτιο ταχυτήτων από τη Mercedes, ήταν ήδη σαφές ότι η εργοστασιακή ομάδα θα χρησιμοποιούσε push-rod και το 2024.
Το πλεονέκτημα αυτής της λύσης, την οποία προηγουμένως είχε προτιμήσει η Red Bull, είναι ότι η ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην πίσω πτέρυγα μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη downforce.