Μια πολύ μεγάλη αλλαγή στο WRC την επόμενη σεζόν είναι η δυνατότητα συμμετοχής αυτοκινήτων Rally1 χωρίς το υβριδικό σύστημα. Πλέον θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν αυτοκίνητα WRC 1 χωρίς να μεταφέρουν αυτά τα σχεδόν 100 κιλά επιπλέον βάρος από τις ηλεκτρικές μπαταρίες.
Αυτό έγινε για να αυξηθούν οι συμμετοχές των ιδιωτών οδηγών με αυτοκίνητα της «μεγάλης» κατηγορίας. Κι αυτό διότι ήταν το κύριο πρόβλημα που είχαν οι ιδιώτες οδηγοί. Μόνο δύο πολύ πλούσιοι οδηγοί μπόρεσαν να το κάνουν εφικτό φέτος (και πέρυσι) ο Ιορδάνης Σερδερίδης και ο Lorenzo Bertelli.
Τι θα ισχύει στα Rally1 χωρίς το υβριδικό μέρος σε σύγκριση με τα εργοστασιακά Rally1;
Τα μη υβριδικά Rally1 θα πρέπει να χρησιμοποιούν ένα ομοίωμα μπλοκ που θα ζυγίζει όσο οι μπαταρίες (90 κιλά περίπου συν 10 κιλά έρματος). Αυτό θα βρίσκεται στο ίδιο σημείο όπου βρίσκονται οι μπαταρίες, δηλαδή πίσω από τα καθίσματα. Ο λόγος είναι προκειμένου να αποφευχθεί ότι αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν μικρότερο βάρος και διαθέτουν σωληνωτά πλαίσια θα έχουν πλεονέκτημα έναντι των επίσημων υβριδικών Rally1. Μολονότι τα επίσημα Rally1 έχουν την επιπλέον ισχύ από τις μπαταρίες που τους δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αυτοκινήτων χωρίς το υβριδικό σύστημα.
Επίσης, τα μη υβριδικά Rally1 δεν θα μπορούν να συγκεντρώσουν βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Συμπερασματικά, με αυτή την αλλαγή η FIA επιθυμεί να αυξηθεί η συμμετοχή των ιδιωτών οδηγών στην κύρια κατηγορία. Επίσης, να μειωθεί σημαντικά η τιμή ενοικίασης αυτών των αυτοκινήτων. Το τρίτο είναι ότι τα μη υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 μπορούν να πωληθούν για να αγωνιστούν εκτός WRC, σε εθνικά πρωταθλήματα άλλων χωρών. Πρόκειται για μια κίνηση που ωφελεί την M-Sport, καθώς ήταν η κύρια που επηρεάστηκε από την αλλαγή των κανονισμών το 2022. Άλλωστε η βασική δραστηριότητα της M–Sport είναι εδώ και χρόνια η πώληση αγωνιστικών σε πελάτες.
Η εν λόγω απόφαση ελήφθη πιθανότατα με πρωτοβουλία της M-Sport, η οποία κατέθεσε τη σχετική πριν από μερικούς μήνες.