Νικητής στον εντός έδρας αγώνα του Γκραν Πρι Ολλανδίας αναδείχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull κατάφερε να διαχειριστεί αποτελεσματικά έναν αγώνα με δύο εξαιρετικά… επιδραστικά περάσματα βροχής και έτσι όχι απλά να πάρει την 11η νίκη του σε συνολικά 13 φετινούς αγώνες στη Formula 1, αλλά και να ισοφαρίσει το απόλυτο ρεκόρ των εννέα σερί νικών, το οποίο διατηρεί ο Σεμπάστιαν Φέτελ από το 2013.
Στη δεύτερη θέση κατετάγη ο εξαιρετικός Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin, ο οποίος ήταν σχεδόν αλάνθαστος στις απαιτητικές συνθήκες του Ζάντφοορτ, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Πιέρ Γκασλί, με τον Γάλλο να σημειώνει το παρθενικό φετινό βάθρο για τον εαυτό του και δεύτερο για την Alpine στο 2023. Στην τέταρτη θέση έμεινε ο Σέρχιο Πέρες, που πέρασε μεν ως τρίτος τη γραμμή του τερματισμού, ωστόσο βαρυνόταν με ποινή 5 δευτερολέπτων η οποία τον άφησε εκτός βάθρου.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ HIGHLIGHTS ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΔΩ
Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν μπήκε δυναμικά και κράτησε την πρωτοπορία του, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο κατάφερε να κερδίσει δύο θέσεις, ανεβαίνοντας τρίτος. Πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος άρχισε η βροχή, μουσκεύοντας έντονα κυρίως το τελευταίο sector της πίστας. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Πέρες μπήκε κατευθείαν για πιτ στοπ, ανεβαίνοντας έτσι μετά τον δεύτερο γύρο (όταν και οι υπόλοιποι μπήκαν για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά) στην πρωτοπορία με απόσταση 10 δευτερολέπτων από τον επόμενο.
Ωστόσο, η βροχή ήταν εξαιρετικά βραχύβια, με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να επανέλθουν στα πιτ για να ξαναβάλουν σλικ ελαστικά. Έτσι, στον 13ο γύρο η αντεπίθεση του Φερστάπεν έφερε αποτέλεσμα, προσπερνώντας τον Πέρες και ανακτώντας την πρωτοπορία. Παράλληλα, ο Αλόνσο επανήλθε στην τρίτη θέση.
Από εκεί και πέρα, για αρκετούς γύρους ο αγώνας κύλησε δίχως αλλαγές στην κορυφή, με τους οδηγούς όμως να γνωρίζουν πως σε βάθος χρόνο η βροχή θα επανέλθει. Η επόμενη κομβική στιγμή ήρθε στον 49ο γύρο. Ο Αλόνσο μπήκε για πιτ στοπ προκειμένου να αντικαταστήσει τα φθαρμένα ελαστικά του, αλλά η ομάδα του box χρειάστηκε πάνω από 8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία, με αποτέλεσμα ο οδηγός της Aston Martin να πέσει τέταρτος, πίσω από τον Κάρλος Σάινθ. Πάραυτα, η δυναμική του Αλόνσο ήταν τέτοια που σύντομα προσπέρασε τον Ισπανό συμπατριώτη του, ανακτώντας την παρουσία του στην τριάδα.
Μεταξύ 61ου και 62ου γύρου επανήλθε η βροχή, με όλους τους οδηγούς να μπαίνουν για πιτ στοπ και να φορούν ενδιάμεσα ελαστικά, πλην του Σεμπαστιάν Οκόν που έβαλε βρόχινα. Έναν γύρο αργότερα ο Πέρες γλίστρησε στο ολισθηρό τερέν και έπεσε τρίτος, προσφέροντας τη δεύτερη θέση στον Αλόνσο. Μέσα σε δευτερόλεπτα η βροχή έγινε εξαιρετικά έντονη, με τον Φερστάπεν να μπαίνει ξανά στα πιτ, αυτή τη φορά για να βάλει τα βρόχινα ελαστικά, ενώ λίγο αργότερα ακολούθησε και ο Πέρες.
Ενόσω ο Μεξικανός βρισκόταν στο pit lane, τη στιγμή που και ο Γκουάνγιου Ζου είχε πέσει στις μπαριέρες, οι διοργανωτές έβγαλαν κόκκινη σημαία, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, κυρίως λόγω της πολύ περιορισμένης ορατότητας, αλλά και για την αποκατάσταση της μπαριέρας.
Η διακοπή κράτησε κάτι λιγότερο από 50 λεπτά, με τα μονοθέσια να επιστρέφουν στην πίστα με επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενδιάμεσα ελαστικά και βρεγμένο τερέν, δίχως όμως βροχή. Από τη στιγμή που έγινε η επανεκκίνηση οι οδηγοί είχαν έξι γύρους μπροστά τους, με τον Φερστάπεν να κρατάει την πρωτοπορία του.
Πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος, ο τρίτος Πέρες δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω υπερβολικής ταχύτητας στο pit lane, με αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος και να βρεθεί μπροστά του στην κατάταξη ο Πιέρ Γκασλί. Ως το φινάλε, ο Μεξικανός δεν μπόρεσε να υπερκαλύψει αυτό το χάσμα των 5 δευτερολέπτων, με αποτέλεσμα να περάσει μεν ως τρίτος τη γραμμή του τερματισμού, όμως ο οδηγός της Alpine ήταν εκείνος που έλαβε την τρίτη θέση στον αγώνα και βρέθηκε στο βάθρο.
Η τελική κατάταξη του Γκραν Πρι Ολλανδίας: