Ο Κάλε Ροβάνπερα ήταν ο ταχύτερος σε μια συναρπαστική μάχη με τον Τιερί Νεβίλ και οδηγεί το Ράλι Εσθονίας μετά το πρώτο σκέλος της Παρασκευής.
Μόλις 3 δευτερόλεπτα χώριζαν το δίδυμο μετά από 133,38 χιλιόμετρα συναρπαστικού αγώνα σε αστραπιαίους χωματόδρομους γύρω από τη δεύτερη πόλη της Εσθονίας, το Ταρτού, που φιλοξενεί τον όγδοο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Ο Νεβίλ ήταν ο ταχύτερος από το ξεκίνημα και ξεπέρασε τον Φινλανδό αντίπαλό του και στις τρεις πρωινές ειδικές διαδρομές, για να αποκτήσει προβάδισμα 6,8 δευτερολέπτων στο μέσο της διαδρομής. Όμως, τα πράγματα αντιστράφηκαν υπέρ του Ροιβάνπερα στο απογευματινό σκέλος.
Ο εντυπωσιακός Φινλανδός σημείωσε δύο ταχύτερος χρόνους, αρπάζοντας την πρώτη θέση στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική Mustvee. Ο Βέλγος μείωσε ένα δέκατο στην επόμενη ειδική, αλλά τελικά δεν μπόρεσε να περάσει και πάλι μπροστά.
«Δεν ήταν μια τόσο κακή μέρα συνολικά», δήλωσε ο Ροβάνπερα, προσθέτοντας: «Είμαι λίγο απογοητευμένος που έχασα λίγο χρόνο σε μια στροφή στην τελευταία ειδική διαδρομή, αλλά δεν ήταν τόσο άσχημα. Προσπάθησα να πιέσω λίγο, αλλά στις συνθήκες του πρώτου περάσματος δεν είναι τόσο εύκολο».
Το Hyundai του Εσαπέκα Λάπι αντιμετώπισε από νωρίς πρόβλημα με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος του κινητήρα. Οι επισκευές έγιναν στο σέρβις και ο αναγεννημένος Φινλανδός πάλεψε για να κατακτήσει την τρίτη θέση της γενικής, ξεπερνώντας τον Έλφιν Έβανς στην προτελευταία ειδική διαδρομή. Προηγούνταν του Ουαλού που οδηγούσε το GR Yaris με διαφορά 2,7 δευτερολέπτων στο τέλος της ημέρας.
Ο Τέμου Σούνινεν ήταν όλο χαμόγελα μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης του ημέρας πίσω από το τιμόνι ενός Hyundai προδιαγραφών Rally1. Παρόλο που, μερικές φορές, έμεινε άφωνος από την ακατέργαστη ταχύτητα του αυτοκινήτου, ο 29χρονος σημείωσε έναν αξιοσέβαστο ρυθμό και έμεινε πίσω από τον Evans κατά 16,9sec στην πέμπτη θέση.
Ο Πιέρ Λουί Λουμπέ ήταν έκτος με ένα Ford Puma, με έναν χρόνο στην πρώτη τριάδα στη Raanitsa 2 να είναι το αποκορύφωμα της ημέρας του. Ο ομόσταυλός του Οτ Τάνακ, θα ήταν πρώτος στο ράλι με βάση τον απόλυτο ρυθμό. Ωστόσο, στον Εσθονό επιβλήθηκε ποινή χρόνου πέντε λεπτών πριν από την εκκίνηση, επειδή η M-Sport Ford πραγματοποίησε αντικατάσταση κινητήρα, αφού το αυτοκίνητο παρουσίασε πρόβλημα κατά τη διάρκεια του shakedown της Πέμπτης.
Ο Τάκα Κατσούτα δεν είχε εμπιστοσύνη στο Toyota του και κατά συνέπεια έμεινε 16,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λουμπέ στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Πίσω του ήταν ο επικεφαλής του WRC2, Αντρέας Μίκελσεν, ο οποίος άφησε πίσω τους τους Γκας Γκρίνσμιθ και Σάμι Πάγιαρι.
Το Σάββατο το επίκεντρο είναι το χιονοδρομικό κέντρο της Otepää. Οι διπλές διαδρομές Mäeküla (10,27 χλμ.) και Otepää (11,15 χλμ.) ακολουθούνται από μια στάση σέρβις πριν η δράση συνεχιστεί με τις διαδρομές Elva (11,73 χλμ.) και Kanepi (16,48 χλμ.), οι οποίες οδηγούνται δύο φορές. Η ημέρα ολοκληρώνεται με την επανάληψη της διαδρομής Tartu vald.