Ο οικολογικός μετασχηματισμός της τουριστικής βιομηχανίας βρίσκεται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη και οι πρώτοι παίκτες που τοποθετούνται στο περιβαλλοντικό μέτωπο είναι τα ίδια τα ναυπηγεία. Όπως η Fountaine Pajot, ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές και κατασκευαστές καταμαράν κρουαζιέρας στον κόσμο, η οποία μόλις ανακοίνωσε την κυκλοφορία του νέου Samana 59 Smart Electric REXH2, του πρώτου cruising καταμαράν υδρογόνου στον κόσμο. Ένα πολυσκάφος που προσφέρει στους επιβάτες μια εμπειρία ταξιδιού μηδενικών εκπομπών, αθόρυβη, χωρίς καπνό και οσμή και επιτρέπει σε όλους να απολαμβάνουν τη θάλασσα χωρίς να τη μολύνουν.
Στην πραγματικότητα, το Samana 59 Smart Electric REXH2 είναι το πρώτο κομμάτι του φιλόδοξου στρατηγικού σχεδίου Odyssea 24 με το οποίο ο όμιλος Foutaine Pajot σε συνεργασία με την EODev δεσμεύεται να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2030.
Μια τεράστια μπαταρία λιθίου αποθηκεύει ενέργεια. Χρησιμοποιώντας βασικά ένα τυπικό Samana 59 ως βάση, οι ομάδες Fountaine Pajot και EODev ανέπτυξαν και εγκατέστησαν μια γεννήτρια υδρογόνου ισχύος 70 kW σε αυτό το νέο σκάφος. Τροφοδοτούμενη από ηλιακούς συλλέκτες 42 m², η γεννήτρια 300 kg που είναι εγκατεστημένη στο δεξιό χώρο του κινητήρα τροφοδοτεί μια μπαταρία LiFePO4 (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) 64 kWh, συγκρίσιμη με αυτή που χρησιμοποιείται σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλής ποιότητας, βάρους 350 kg. Οι σημερινοί κινητήρες προσφέρουν 50 kW έκαστος. Το υδρογόνο, που ανέρχεται σε 15 κιλά, αποθηκεύεται σε λίγο πάνω από 350 bar (5.000 psi) σε ειδικές δεξαμενές άνθρακα: κάθε σωλήνας ζυγίζει μόνο 30 κιλά και η αυτάρκεια σε λειτουργία ηλεκτρο-υδρογόνου είναι 40 ώρες στην άγκυρα και 10 ώρες στη θάλασσα, με ταχύτητα 5 κόμβων. Σε περίπτωση προβλημάτων, υπάρχει επίσης μια μικρή γεννήτρια και 700 λίτρα καυσίμου. Σε τυπική χρήση, αυτό το καταμαράν θα πρέπει να είναι αύταρκες, επομένως μηδενικές εκπομπές, για μία εβδομάδα.