Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής του Γκραν Πρι Αυστραλίας, στην πίστα Albert Park της Μελβούρνης. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull αντιμετώπισε αρκετούς μπελάδες στο πρώτο μέρος του αγώνα, κυρίως από τον Τζορτζ Ράσελ, ενώ έπρεπε να επιβιώσει και από τις “συμπληγάδες” των κόκκινων σημαιών των τελευταίων γύρων. Ωστόσο, έχοντας πάρει την πρωτοπορία από τον 12ο γύρο, παρέμεινε εκεί ως την πτώση της καρώ σημαίας, για την πρώτη νίκη της καριέρας του στον συγκεκριμένο αγώνα.
Δεύτερη θέση για τον εξαιρετικό Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο, αν και… αθόρυβος, κατάφερε να διαχειριστεί εξαιρετικά τον αγώνα και να ανεβεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Πρόωρο και δραματικό φινάλε είχε ο αγώνας για τους Σαρλ Λεκλέρ και Τζορτζ Ράσελ, εντός βαθμών αλλά μακριά από το βάθρο πλασαρίστηκε ο Σέρχιο Πέρες, εκτός βαθμών έμεινε ο Κάρλος Σάινθ, λόγω ποινής στο φινάλε.
Από τη στιγμή της εκκίνησης κιόλας άρχισαν τα… ενδιαφέροντα, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ πετάχτηκε μπροστά από το Μαξ Φερστάπεν, κράτησε τη δεξιά πλευρά και πήρε έτσι την πρωτοπορία. Υπενθυμίζεται πως ο Σέρχιο Πέρες και ο Βάλτερι Μπότας εκκίνησαν από το pit lane.
Στη στροφή Νο3 όμως ήρθαν οι πρώτες πραγματικά μεγάλες ειδήσεις. Ο Σαρλ Λεκλέρ είχε επαφή με τον Λανς Στρολ, δεν μπόρεσε να κρατήσει τη Ferrari του στην πίστα και βγήκε στην αμμοπαγίδα, εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Στον 7ο γύρο ήρθε η σειρά του Αλεξάντερ Άλμπον να βγει εκτός αγώνα, όταν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή Νο7. Αυτό το συμβάν αρχικά έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τον πρωτοπόρο Ράσελ να αποφασίζει να αξιοποιήσει την περίσταση για να μπει στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.
Ωστόσο, το σημείο που ακινητοποιήθηκε το μονοθέσιο του Άλμπον οδήγησε σε κόκκινη σημαία, αλλάζοντας τα δεδομένα. Πλέον, πρωτοπόρος ήταν ο Χάμιλτον, δεύτερος ο Φερστάπεν και… 7ος ο Ράσελ.
Η επανεκκίνηση έγινε εν στάσει, με τον Χάμιλτον να κρατάει πίσω του τη Red Bull του Φερστάπεν, όχι όμως για πολύ. Στον 12ο γύρο, με τη βοήθεια και του DRS, ο Ολλανδός έβγαλε μία καθαρή επίθεση, προσπέρασε τον Βρετανό και έγινε “αφεντικό” του αγώνα.
Για τη Mercedes όμως αυτό ήταν το μικρότερο κακό. Έξι γύρους αργότερα ο κινητήρας του Ράσελ… εξέπνευσε, τερματίζοντας πρόωρα τον αγώνα του. Σε εκείνο το σημείο, πίσω από τους Φερστάπεν και Χάμιλτον στην κορυφή ακολουθούσε ο Φερνάντο Αλόνσο με τον Κάρλος Σάινθ, σε ένα σημείο που σχεδόν όλο το γκριντ φορούσε σκληρά ελαστικά.
Αρκετή ώρα μετά, στον 48ο γύρο ο Φερστάπεν… φλέρταρε με την καταστροφή, καθώς έχασε τον έλεγχο της Red Bull του και βγήκε στο γρασίδι. Ωστόσο, ο Ολλανδός μπόρεσε να αποφύγει τα χειρότερα, επέστρεψε στην άσφαλτο και διατήρησε την πρωτοπορία του, χάνοντας απλά σχεδόν 4 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Χάμιλτον.
Στον 54ο γύρο (από τους 58) ο Κέβιν Μάγκνουσεν είχε εγκατάλειψη λόγω σπασμένης ανάρτησης, με το πίσω δεξί ελαστικό να… αποσπάται από το μονοθέσιο της Haas.
Το συγκεκριμένο συμβάν έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, αλλά το πραγματικό ανακάτεμα της “τράπουλας” ήρθε αμέσως μετά.. Στον επόμενο γύρο βγήκε… κόκκινη σημαία, φέρνοντας όλα τα μονοθέσια στο pit lane, προκειμένου να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα. Αυτονόητα, όλοι οι οδηγοί έβαλαν μαλακή γόμα ελαστικών ενόψει της επανεκκίνησης για τους τελευταίους δύο γύρους.
Στην επανεκκίνηση ο Μαξ Φερστάπεν έκανε έξοχο ξεπέταγμα, παίρνοντας καθαρά την πρωτοπορία, με τον Αλόνσο μάλιστα να απειλεί να ανεβεί δεύτερος μπροστά από τον Χάμιλτον. Ωστόσο, όλα αυτά ήταν προσωρινά. Η υπερβολική επιθετικότητα των πιο πίσω οδηγών, το πλήθος των επαφών και μερικοί λανθασμένοι χειρισμοί επέφεραν πολλαπλά συμβάντα.
Ακαριαία οι διοργανωτές έβγαλαν κόκκινη σημαία, πρωτίστως εξαιτίας της σύγκρουσης των Πιέρ Γκασλί και Σεμπαστιάν Οκόν της Alpine μεταξύ τους και με τον τοίχο. Νικ Ντε Φρις και Λόγκαν Σάρτζεντ επίσης οδηγήθηκαν σε εγκατάλειψη, ενώ ο Κάρλος Σάινθ δέχθηκε 5 δευτερόλεπτα ποινής, θεωρούμενος ως υπαίτιος για την επαφή του με τον Φερνάντο Αλόνσο.
Εν τέλει, αποφασίστηκε να γίνει επανεκκίνηση για τον έναν υπολειπόμενο γύρο, ωστόσο με την κατάταξη να είναι αυτή που υπήρχε ΠΡΙΝ την προηγούμενη επανεκκίνηση, αφαιρώντας απλώς τα τέσσερα μονοθέσια που είχαν εγκατάλειψη. Αυτή η εξέλιξη ήταν τεράστιο κέρδος κυρίως για τον Αλόνσο, αφού από 11ος που είχε πέσει εν μέσω των συμβάντων, επανήλθε στην τρίτη θέση.
Ο τελευταίος γύρος κύλησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, οδηγώντας ουσιαστικά τα μονοθέσια σε μη ανταγωνιστικό ρυθμό ως τη γραμμή του τερματισμού και μετατρέποντας την κατάταξη της επανεκκίνησης σε τελική κατάταξη του αγώνα.
Αυτή ήταν η 37η νίκη καριέρας για τον Μαξ Φερστάπεν και δεύτερή του στους τρεις πρώτους φετινούς αγώνες της Formula 1. Για τον Λιούις Χάμιλτον αυτό ήταν το πρώτο φετινό του βάθρου έπειτα από δύο πέμπτες θέσεις, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο έχει πλέον… 3×3, όντας δηλαδή για τρίτη φορά φέτος στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Σημειώνεται πως μόνο 12 οδηγοί κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.
Η τελική κατάταξη του Γκραν Πρι Αυστραλίας:
Πλέον, επόμενος σταθμός για τη Formula 1 θα είναι το Γκραν Πρι Αζερμπαϊζάν, που είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 28-30 Απριλίου. Εκεί μάλιστα θα διεξαχθεί και η πρώτη από τις συνολικά έξι Sprint Race της φετινής σεζόν.