Η αλλοπρόσαλλη εξέλιξη της ιστορίας με την ποινή των 10 δευτερολέπτων στον Φερνάντο Αλόνσο, στο Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας, φέρνει πλέον τη FIA προ των ευθυνών της, προκειμένου να μην επαναληφθεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία, που είναι υπεύθυνη για τη θεσμοθέτηση και την ερμηνεία των κανονισμών στη Formula 1, γνωστοποίησε πως θα προβεί σε άμεση διευκρίνηση του τι (θα) ισχύει σε συμβάντα όμοια με αυτά του Αλόνσο, προς αποφυγήν παρόμοιων παλινωδιών στη συνέχεια της χρονιάς.
Στην περίπτωση του Αλόνσο ίσχυσε το εξής: Το μονοθέσιο του Ισπανού ήταν ακινητοποιημένο στα pit, καθώς εξέτιε ποινή 5 δευτερολέπτων από προηγούμενη παράβαση. Στη διάρκεια αυτών των δευτερολέπτων, οι κανονισμοί απαγορεύουν στους μηχανικούς να κάνουν οποιαδήποτε εργασία πάνω στο μονοθέσιο. Στην περίπτωση του Αλόνσο, ο γρύλλος της πίσω πλευράς ακουμπούσε το μονοθέσιο, δίχως όμως να το σηκώσει. Αυτή η επαφή θεωρήθηκε από τους αγωνοδίκες ως “εργασία πάνω στο μονοθέσιο”, οπότε επέβαλαν αρχικά την ποινή των 10 δευτερολέπτων.
Στην ένστασή της, η Aston Martin αξιοποίησε το… κενό της μη διευκρίνησης που έχει ο κανονισμός. Δηλαδή, δεν υπάρχει συγκεκριμένη διευκρίνηση που να ορίζει ότι η επαφή του γρύλλου με το αυτοκίνητο (δίχως να το σηκώσει) συνιστά “εργασία πάνω στο μονοθέσιο”. Επίσης, μία πιθανή επαφή χεριού μηχανικού με το μονοθέσιο που φαίνεται στο βίντεο θεωρήθηκε αμφίβολη, μιας και το βίντεο δεν δίνει απολύτως ξεκάθαρη εικόνα για το εάν όντως το χέρι ακούμπησε το αυτοκίνητο.
Πλέον, πρόσθεση της FIA είναι να κλείσει αυτό το κενό διευκρίνησης του κανονισμού, με τη λογική να λέει ότι θα υπάρξει ένα ευρύτερο “πακέτο” διευκρινίσεων για το τι επιτρέπεται και τι όχι, όταν ένα μονοθέσιο εκτίει ποινή στα pit. Αυτές οι διαδικασίες θα γίνουν άμεσα, ώστε να τεθούν σε ισχύει πριν τον επόμενο αγώνα, που είναι το Γκραν Πρι Μελβούρνης, στις 2 Απριλίου.