Το νέο σούπεργιοτ του προέδρου της Sanlorenzo, Massimo Perotti, θα τροφοδοτείται με υδρογόνο.
Ο Massimo Perotti, πρόεδρος του ιταλικού κολοσσού των superyacht Sanlorenzo, ξεκίνησε την ναυπήγηση ενός τριώροφο σκάφους 164 πόδια (50 μέτρα) που τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Είναι το πρώτο ιδιόκτητο σκάφος αναψυχής που κινείται με αυτήν την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών άνθρακα και ελπίζει ότι θα ακολουθήσουν και άλλα.
Ο Perotti αναμένει να παραλάβει το νέο του σκάφος από χάλυβα/αλουμίνιο έως το 2024 και σκοπεύει να δοκιμάσει την τεχνολογία διεξοδικά ο ίδιος πριν ενθαρρύνει τους πελάτες της Sanlorenzo να ακολουθήσουν την ίδια πιο πράσινη διαδρομή. Κεντρικό στοιχείο του σχεδιασμού είναι μία γεννήτρια μεθανόλης, η οποία δημιουργεί αέριο υδρογόνο καταλύοντας μεθανόλη και νερό (ατμό). Η μεθανόλη είναι ασφαλέστερη και ευκολότερη στην αποθήκευση από το αέριο υδρογόνο, το οποίο πρέπει να συμπιεστεί σε πολύ υψηλή πίεση για να μεταφερθεί σε επαρκείς ποσότητες. Στη συνέχεια, οι κυψέλες καυσίμου μετατρέπουν το αέριο σε ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας το υδρογόνο με το οξυγόνο σε ηλεκτροχημικές κυψέλες που μοιάζουν με μπαταρία. Οι μόνες εκπομπές από αυτή τη διαδικασία είναι το νερό (H2O).
Η Sanlorenzo υπέγραψε πρόσφατα αποκλειστική συμφωνία με τη Siemens Energy για τη συν-ανάπτυξη λύσεων κυψελών καυσίμου και ηλεκτρικού-ντίζελ για τον τομέα των σκαφών 80 ποδών και άνω, ενώ μόλις ανακοίνωσε τον καλύτερο κύκλο εργασιών που είχε ποτέ, στα €586 εκατομμύρια για το 2021, σημειώνοντας αύξηση 28% σε σχέση με το 2020.