Ένα από τα πιο απίστευτα φινάλε αγώνων είχε το Ράλι Πορτογαλίας, που άνοιξε τη σεζόν του ERC. Στην τελευταία ειδική διαδρομή (που ήταν ταυτοχρόνως και powerstage) ο δεύτερος της γενικής κατάταξης Χέιντεν Πάντον είχε μόλις περάσει τη γραμμή του τερματισμού και περίμενε να μάθει τι θα έκανε ο πρωτοπόρος Μίκο Χέικιλα, που μπήκε στην ειδική με προβάδισμα 2.8 δευτερολέπτων. Ακριβώς εκείνη τη στιγμή, ο Φινλανδός υπέστη κλατάρισμα λίγα χιλιόμετρα πιο πίσω, βγήκε νοκ-άουτ από τη μάχη της νίκης και η πρωτιά κατέληξε στον Νεοζηλανδό.
Με αυτόν τον εντελώς απρόσμενο τρόπο ο Πάντον (με Hyundai i20) πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του σε ράλι του ERC. Δεύτερος στην κατάταξη ακολούθησε ο Μαντς Όστμπεργκ (με Citroen C3), ενώ την τριάδα συμπλήρωσε ο Γκεόργκ Λιναμάε (με Hyundai i20). Όλοι αυτοί θα είχαν πιθανότατα βρεθεί ένα σκαλί χαμηλότερα, εάν ο Χέικιλα δεν είχε υποστεί το… μοιραίο κλατάρισμα στο φινάλε.
Για τον Μίκο Χέικιλα, που ήταν πρωτοπόρος από το φινάλε του Σαββάτου και σε όλη τη διάρκεια του κυριακάτικου προγράμματος, το κλατάρισμα τον γκρέμισε στην όγδοη θέση, αφού έχασε πάνω από 2μιση λεπτά για να την αλλαγή του ελαστικού. Επόμενος σταθμός του ERC θα είναι πλέον οι Κανάριες Νήσοι, το τριήμερο 4-6 Μαΐου.