H Yamaha θα είναι η μοναδική κατασκευάστρια στο φετινό MotoGP που θα έχει μόνο τις 2 εργοστασιακές της μοτοσυκλέτες μετά το «διαζύγιο» με την RNF Racing.
Ο ρόλος των ομάδων – δορυφόρων έχει αλλάξει σημαντικά στο πρωτάθλημα τα τελευταία χρόνια και δεν είναι πλέον μόνο στο επίπεδο της πελατειακής σχέσης με τη Ducati να ηγείται στον τομέα καθώς έχει τρεις ομάδες.
Η Yamaha, με τις Tech3, Petronas SRT και RNF, έβλεπε αυτού του είδους τις ομάδες ως επιχείρηση και μία ακόμα πηγή εσόδων παρά μία επέκταση της εργοστασιακής ομάδας με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν Ducati, KTM και πλέον η Aprilia.
Το αφεντικό της ομάδας, ο Λιν Τζάρβις, δηλώνει ότι η σχέση με το νέο συνεργάτη στο μέλλον θα είναι διαφορετική. «Δεν κοιτάζουμε απευθείας τη Ducati», είπε. «Το πακέτο που θα προσφέρουμε όμως όταν αυτό συμβεί σίγουρα δεν θα είναι το ίδιο με εκείνο που προσφέραμε 5 χρόνια πριν. Η σχέση με αυτές τις ομάδες θα γίνει πολύ στενότερη».
Στην συνέχεια των δηλώσεών του εξήγησε ποια είναι τα απαραίτητα βήματα: «Το πρώτο είναι ότι θα θέλαμε να έχουμε μία ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, να πείσουμε κάποιον ότι πρέπει να αλλάξει κατασκευαστή. Μετά πρέπει να είμαστε ικανοί να προσφέρουμε μία καλή συμφωνία, με καλή στήριξη σε όλα τα επίπεδα. Τέλος, να σεβαστούμε το συμβόλαιο και αν δεν μπορούμε να το κάνουμε το 2024 τότε θα το κάνουμε το 2025».