Η Volvo Penta αποκάλυψε κάτι που δεν το περιμέναμε, για το πράσινο μέλλον της (όχι όσον αφορά το γνωστό χρώμα των κινητήρων) με την κυκλοφορία του πρώτου πετρελαιοκίνητου υβριδικού κινητήρα σκάφους αναψυχής.Αν και είναι ακόμα πρωτότυπο, βασίζεται σε έναν τυπικό κινητήρα D4 320 ίππων και sterndrive DPI με έναν ηλεκτρικό κινητήρα/γεννήτρια που προστίθεται στη γραμμή μετάδοσης κίνησης.
Ο πρώτος πελάτης θα είναι η Hurtigruten Svalbard, μια εταιρεία ταξιδιών περιπέτειας με βάση τη Νορβηγία, η οποία μεταφέρει τους επιβάτες στα απομακρυσμένα και περιβαλλοντικά ευαίσθητα νερά του αρχιπελάγους Svalbard μεταξύ της Νορβηγίας και του Βόρειου Πόλου.Οι θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν και οι πολλές ώρες λειτουργίας (αναμένεται να φτάσουν τις 1.000 ώρες φέτος) θα παρέχουν μια αυστηρή δοκιμή της αξιοπιστίας των κινητήρων, ενώ η ικανότητά τους να λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα σε λειτουργία ηλεκτρικού σκάφους θα ελαχιστοποιήσει την αναστάτωση στην άγρια ζωή και θα βελτιώσει την εμπειρία του επισκέπτη.
Η Volvo δεν είναι ακόμη έτοιμη να αποκαλύψει τεχνικές λεπτομέρειες του νέου υβριδικού κινητήρα, όπως η ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ή το μέγεθος της μπαταρίας ιόντων λιθίου, αλλά επιβεβαίωσε ότι το παράλληλο υβριδικό σύστημα θα προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: ηλεκτρικό, υβριδικό και ντίζελ.Στην ηλεκτρική λειτουργία, θα έχει ταχύτητες έως περίπου 10 κόμβους, αλλά μπορεί να ταξιδεύει με 5-6 κόμβους για έως και πέντε ώρες, δίνοντας εμβέλεια περίπου 30 ναυτικά μίλια μόνο με την ισχύ της μπαταρίας.Στην υβριδική λειτουργία, το ίδιο το σύστημα θα επιλέγει εάν θα χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήρα ντίζελ ή και τα δύο ανάλογα με έναν αριθμό διαφορετικών παραγόντων, όπως η ταχύτητα και η κατάσταση της μπαταρίας. Στη λειτουργία ντίζελ τόσο ο κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας θα λειτουργούν ταυτόχρονα για να αυξήσουν την επιτάχυνση και την ταχύτητα.
Στην πραγματικότητα, ο ηλεκτροκινητήρας αντικαθιστά τον μηχανικό υπερσυμπιεστή που κανονικά τοποθετείται στους κινητήρες D4 και D6 παρέχοντας boost ροπής για να ισοσταθμίσει την καθυστέρηση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές πριν ξεκινήσουν οι στροβιλοσυμπιεστές.Στην περίπτωση του σκάφους Hurtigruten, οι δύο υβριδικοί κινητήρες 320 ίππων αναμένεται να αποδίδουν τελική ταχύτητα 32 κόμβων και οικονομική ταχύτητα 25 κόμβων.
Ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες θα είναι το μέγεθος, η διαθεσιμότητα και η τιμή των μπαταριών. Προς το παρόν, αυτό είναι μακράν το πιο ακριβό εξάρτημα του υβριδικού πακέτου, υπερτριπλασιάζοντας το κόστος ενός συμβατικού πετρελαιοκινητήρα Volvo Penta D4.