Για όσους ακόμα δεν καλύπτει η ηλεκτροκίνηση στα σκάφη με μπαταρίες, κάποιοι κατασκευαστές έχουν να προτείνουν και άλλες εναλλακτικες!
Η πρώτη παγκόσμια απόπειρα για ενέργεια μέσω υδρογόνου (fuel cells – κυψέλες υδρογόνου) σε αγωνιστικό ωκεανοπόρο σκάφος της κατηγορίας IMOCA ανακοινώθηκε από τον Phil Sharp και την Oceanslab. Το σκάφος επειησς διαθέτει εκτεταμένες ηλιακές κυψέλες σε φωτοβολταϊκά.
Ο Phil Sharp, ένας από τους πιο επιτυχημένους ωκεανοπόρους της Βρετανίας, ανακοίνωσε την κατασκευή ενός νέου IMOCA μηδενικών εκπομπών ενόψει του Vendée Globe του 2024.Το σκάφος που σχεδιάστηκε από τον Manuard βρίσκεται υπό κατασκευή στη Black Pepper Yachts, ειδική στην κατασκευή σκαφών υψηλών επιδόσεων. Η κατασκευή χρησιμοποιεί υπάρχοντα καλούπια που έχουν ανακυκλωθεί και επεξεργαστεί ξανά.
Το σκάφος πρόκειται να πέσει στο νερό το καλοκαίρι του 2023, για να αγωνιστεί στο IMOCA Globe, ξεκινώντας με το Transat Jacques Vabre το φθινόπωρο και μετά έναν προκριματικό αγώνα επιστροφής για το Vendée Globe 2024.
Με τη διαχείριση της OceansLab, η οποία είναι μια εταιρεία διαχείρισης βιώσιμων αθλημάτων, το νέο IMOCA θα συμμετέχει σε μια μοναδική και καινοτόμο καμπάνια θαλάσσιων αγώνων με στόχο την εφαρμογή καθαρών τεχνολογιών στη θάλασσα.