Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ξεκινά και 13 εξαντλητικοί γύροι σε πέντε ηπείρους περιμένουν τους συμμετέχοντες, έπειτα από μια χειμερινή περίοδο που είδε πολλές αλλαγές στην αγορά οδηγών.
Για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Κάλε Ροβάνπερα, η χρονιά ξεκινά από εκεί όπου ολοκληρώθηκε η προηγούμενη. Θα οδηγήσει το ίδιο Toyota GR Yaris Rally1 που οδήγησε σε έξι νίκες σε ράλι το 2022, το οποίο φέρει και πάλι τον ίδιο αριθμό “69” στις πόρτες.
Ο νεαρός Φινλανδός δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερους teammates για το Μόντε στις γαλλικές Άλπεις. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος αγωνίζεται σε πρόγραμμα μερικής απασχόλησης για την Toyota, γνωρίζει πολύ καλά τις ειδικές του Μόντε! Ο Οζιέ θα προσπαθήσει να διεκδικήσει την ένατη νίκη στο Μόντε Κάρλο που αποτελεί ρεκόρ, ενώ ο Έλφιν Έβανς και ο Τακαμότο Κατσούτα συμπληρώνουν μια τετραμελή σύνθεση για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
Η M-Sport Ford δεν έχει πανηγυρίσει νίκη από το περυσινό Μόντε Κάρλο, όπου είχε θριαμβεύσει ο μεγάλος φετινός απών, Σεμπαστιάν Λεμπ. Ανυπομονώντας να επιστρέψει στις νίκες, η ομάδα έχει αναθέσει στον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019 Οτ Τάνακ, που υπέγραψε τον Δεκέμβριο, να ηγηθεί της προσπάθειάς της.
Το νέο συμβόλαιο του Τάνακ με τη βρετανική ομάδα αποτελεί κάτι σαν επιστροφή στο… σπίτι. Η M-Sport διαμόρφωσε την πρώιμη καριέρα του και ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Μάλκολμ Ουίλσον, ήταν αυτός που έδωσε στον Εσθονό την ευκαιρία να οδηγήσει για πρώτη φορά εργοστασιακό αυτοκίνητο WRC το 2012.
Μαζί του στην ομάδα θα είναι ο Γάλλος Πιέρ-Λουί Λουμπέ, του οποίου οι γρήγορες επιδόσεις την περασμένη σεζόν του χάρισαν την πρώτη του οδήγηση πλήρους απασχόλησης στο κορυφαίο επίπεδο του αθλήματος.
Ο Τιερί Νεβίλ, που ξεκινά τη 10η συνεχόμενη σεζόν του για τη Hyundai Motorsport, θέλει οπωσδήποτε να κάνει τη φετινή χρονιά δική του, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχει τερματίσει δεύτερος πέντε συνεχόμενες φορές.
Αλλά υπάρχουν αλλαγές και στη Hyundai, καθώς ο πρωτοεμφανιζόμενος στο i20 N Rally1 Εσαπέκα Λάπι μπαίνει στη μάχη για να αναλάβει το ρόλο του teammate του Νεβίλ. Ο έμπειρος Ισπανός Ντάνι Σόρδο θα οδηγήσει το τρίτο Hyundai στο Μόντε Κάρλο.
Ο απρόβλεπτος καιρός στα βουνά σημαίνει ότι οι αγωνιζόμενοι μπορεί να συναντήσουν χιόνι, πάγο και στεγνή άσφαλτο μέσα σε λίγα χιλιόμετρα. Η έξυπνη επιλογή των ελαστικών σε τέτοιες συνθήκες είναι το κλειδί.
Το ράλι ξεκινά από την πλατεία Καζίνο του Μονακό το βράδυ της Πέμπτης. Τα πληρώματα θα αντιμετωπίσουν 18 ειδικές διαδρομές που καλύπτουν 325,02 χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό το απόγευμα της Κυριακής.