Περιπετειώδης σε όλες τις εκφάνσεις της ήταν η τρίτη ημέρα του Rally Dakar Classic, με τους Βαγγάλη Μπερσή και Φώτη Κουτσουμπό να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, όμως εν τέλει να μένουν με το… παράπονο. Ο λόγος; Η ημέρα ακυρώθηκε λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών, με αποτέλεσμα η εξαιρετική εμφάνιση του ελληνικού πληρώματος να πάει… στράφι.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η τρίτη ημέρα του Rally Dakar Classic βρήκε τα πληρώματα να κινούνται σε εδάφη γεμάτα ιστορία, ξεκινώντας από ένα από τα κέντρα του πολιτισμού των Ναβαταίων στο δρόμο προς το Χαϊλ, το οποίο ήταν ένα σταυροδρόμι εμπορικών διαδρομών που συνέδεαν την Ευρώπη με την Ασία.
Τα πληρώματα του Ντακάρ, έπρεπε να αντιμετωπίσουν κάποιες στιγμές εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες, κινούμενα μέσα σε μαγευτικά φαράγγια που περιβάλλουν τις αμμώδεις και μερικές φορές βραχώδεις διαδρομές. Η πρόκληση περιελάβανε προσεκτική πλοήγηση εκτός από ταχύτητα και αντοχή.
Το Pajero του ελληνικού πληρώματος επισκευάστηκε πλήρως, αλλάχθηκαν δίσκος και πλατό και κάποιες άλλες μικροζημιές και ήταν πανέτοιμο να αντιμετωπίσει την απαιτητική ειδική.
Η πρώτη απλή διαδρομή έβαλε από νωρίς στο… κλίμα της πληρώματα, αναφορικά με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν. Ξεκίνησε με απλή βροχή που σταδιακά δυνάμωνε. Στην αρχή της ειδικής Μπερσής και Κουτσουμπός τέθηκαν αντιμέτωποι με καταιγίδα και δυνατές ριπές αέρα.
Η πρώτη ειδική περιλάμβανε μια μίξη αμμώδουςς εδάφους με στενά πετρώδη τμήματα. Το βρόχινο νερό είχε καλύψει τα πάντα και σε κάποια σημεία τα έκανε να φαίνονται σαν μια τεράστια λίμνη.
Ήδη στα πρωτα χιλιόμετρα της ειδικής Μπερσής και Κουτσουμπός συνάντησαν περισσότερα από επτά αυτοκίνητα που αντιμετώπιζαν προβλήματα. Άλλο είχε κολλήσει, άλλο είχε μηχανικό πρόβλημα, άλλο κλατάρισμα…
Το τέλος της πρώτης ειδικής, υπό καταρρακτώδης βροχή, βρίσκει τον Βαγγέλη και τον Φώτη στην 27η θέση Γενικής με 81 βαθμούς ποινή.
Ο βροχερός καιρός , το λασπωμένο τερέν και οι κοφτερές πέτρες, ανάγκασαν το πλήρωμα να οδηγήσει μυαλωμένα και με ασφαλή ρυθμό ώστε να μη ρισκάρουν κάποια έξοδο ή κάποιο μηχανικό πρόβλημα.
Να σημειωθεί πως το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με competition λάστιχα, ειδικά για αμμώδες τερέν. Με λίγα λόγια, δεν έχουν πέλμα με μεγάλο τακούνι, ώστε να διώχνει την λάσπη, αλλά είναι σχετικά επίπεδα. Απαιτούν εξτρά προσοχή στην οδήγηση σε βρεγμένο, ώστε να μην γλιστρήσουν ή κολλήσουν σε καποιο σημείο με μαζεμένη λάσπη. Και φυσικά να μην έχουν κάποια υδρολίσθηση σε λιμνάζοντα νερά.
Η παροχή βοήθειας σε έναν αγωνιζόμενο που είχε κολλήσει σε ενα χαντάκι, καθυστέρησε σημαντικά το πλήρωμα που καθυστέρησηε επτά λεπτά. Έτσι ο Κουτσουμπός έδωσε το ελεύθερο στον οδηγό να το κυνηγήσει μέχρι το τέλος. Όπερ κι εγένετο, με τον Μπερσή να πιέζει ώστε να καλύψει τον χρόνο και φυσικά να διασκεδάσει τη συμμετοχή του στον αγώνα, έπειτα από την απογοητευτική εξέλιξη της Δευτέρας.
Στο τέλος της δεύτερης ειδικής, το ελληνικό πλήρωμα ήταν στην 32η θέση της Γενικής όπου και κατά την σφράγιση του καρνέ, διαπιστώθηκε μια μικρή διαρροή αέρα από ένα λάστιχο. Στα μέσα της τρίτης ειδικής, πάρθηκε η απόφασή από την οργάνωση μιας και ο καιρός χειροτέρευε, να ακυρωθεί η ειδική και από εναλλακτική διαδρομή τα πληρώματα να οδηγηθούν στο bivouac.
Ακολούθως η διοργάνωση θεώρησε σωστό να ακυρωθεί όλη η ημέρα και τα πληρώματα να μην πάρουν καθόλου βαθμούς.
Αυτό φυσικά αδικεί όσα πληρώματα ολοκλήρωσαν τις ειδικές, ενώ κάποια άλλα ευνοούνται, που ενώ δεν ολοκλήρωσαν τις ειδικές, κι ως εκ τούτου πήραν καμία ποινή. Κατατέθηκε ένσταση από κάποια πληρώματα, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνικού και πλέον αναμένονται οι αποφάσεις των αγωνοδικών.