Για τους σχεδιαστές αυτοκινήτων αλλά και για τις ίδιες τις εταιρίες, αποτελεί αντικείμενο μεγάλου προβληματισμού η αντικατάσταση ή ανασχεδίαση των επιτυχημένων μοντέλων τους. Και φυσικά, όταν μιλάμε για best seller, αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις ανά τον κόσμο, τα οποία εν πολλοίς αποτελούν «σημεία αναφοράς» ακόμα και για μια ολόκληρη κατηγορία.
Για τη Nissan, επί παραδείγματι, το Qashqai αποτελεί ένα μοντέλο εμβληματικό, το οποίο δίχως υπερβολή καθιέρωσε την κατηγορία των SUV σε παγκόσμιο επίπεδο. Ούτως ειπείν, το νέο Qashqai έπρεπε να είναι διαφορετικό από το προηγούμενο, μα συνάμα και… ίδιο, προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του.
Στη βάση του ολοκαίνουργιου Nissan Qashqai βρίσκεται η νέα πλατφόρμα CMF-C, η οποία επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Nissan να δημιουργήσουν ένα όχημα που πετυχαίνει να συμβιβάσει τις απαιτήσεις των πελατών όσον αφορά τη σχεδίαση, την ευρυχωρία, τη δυναμική και το μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.
Όσον αφορά τη δυναμική συμπεριφορά, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες αναφορικά με τις επιδόσεις είναι η συνολική αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος του νέου Qashqai, σε ποσοστό με 48% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.
Έχοντας στα χέρια τους μια πιο άκαμπτη βάση, οι μηχανικοί της Nissan μπόρεσαν να ρυθμίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την ανάρτηση και τα αμορτισέρ, κι ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσουν την οδηγική συμπεριφορά του νέου Qashqai.
Παρά τη συνολική αύξηση της ακαμψίας του, το αμάξωμα είναι πάνω από 60 κιλά ελαφρύτερο, γεγονός που συμβάλλει στη συνολική απόδοση του νέου Qashqai, ενώ παράλληλα μειώνει την αδράνεια κατά την οδήγηση, ώστε οι οδηγοί να αισθάνονται τη βελτίωση στην ευελιξία.
Όπως και με τις δύο προηγούμενες γενιές, ο σχεδιασμός για το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai προέρχεται από το European Design Studio της Nissan, στο Λονδίνο.
Διατηρώντας αναμφισβήτητα το στυλ του Qashqai, η τρίτη γενιά είναι πιο μυώδης, πιο δυναμική και μοντέρνα.
Η μπροστινή όψη του ολοκαίνουργιου Qashqai διαθέτει μια διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική “υπογραφή” σε σχήμα μπούμερανγκ.
Από το πλάι, το νέο Qashqai εμφανίζεται πιο αθλητικό και δυναμικό, με μία απλή “γρήγορη γραμμή” που “διαπερνά” το αυτοκίνητο από μπροστά έως πίσω, αποδίδοντας μια πολύ οριζόντια παρουσία του αυτοκινήτου, αλλά και μεταδίδοντας μια αίσθηση δυναμισμού.
Συνδεδεμένη, άνετη και άψογη, η καμπίνα του νέου Nissan Qashqai θέτει ένα νέο πρότυπο στην κατηγορία με εξαιρετική αίσθηση, ξεχωριστό σχεδιασμό και βελτιωμένη χρηστικότητα.
Δημιουργώντας ένα ήσυχο και άνετο περιβάλλον, ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός σε όλη την καμπίνα, προσφέρει με την ομοιομορφία του μια εξαιρετική και αρμονική εντύπωση.
Το Qashqai της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό τον βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V ALiS (Advanced Lithium-ion Battery System) που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί και γρήγορη επανεκκίνηση. Αποδίδει 140 ίππους και 270 Nm ροπής και διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου. Εν προκειμένω συνεργαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όμως υπάρχει και η εναλλακτική του εξαιρετικού X-Tronic.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα ALiS προσθέτει μόλις 22 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος. Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε ταχύτητες μικρότερες από 18 km/h, με ελαφρύ φρενάρισμα, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την παράταση του σταματήματος του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.