fbpx

F1: Η ανασκόπηση του 2022 (vid)

F1: Η ανασκόπηση του 2022 (vid)

Από την συναρπαστική δράση τροχό με τροχό στις πίστες μέχρι τις έντονες αντιπαραθέσεις έξω από αυτές, η σεζόν του 2022 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 τα είχε όλα.

 Πρωταγωνιστής ήταν ο Μαξ Φερστάπεν με τον Ολλανδό της Red Bull να παίρνει ξανά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή επικρατώντας στα 15 από τα 22 Γκραν Πρι ενώ η ομάδα του πήρε τον τίτλο στους κατασκευαστές από τη Mercedes μετά από 8 χρόνια. Στα πάντοκ, η γκρίνια ήταν έντονη για τα χρήματα που ξόδευε η Red Bull και τελικά η αυστριακή ομάδα κρίθηκε ένοχη για την υπέρβαση του ορίου στα κόστη με αποτέλεσμα να δεχθεί χρηματική ποινή και περιορισμό στο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα.

 Το 2022 ήταν και η τελευταία χρόνια στην καριέρα του Σεμπάστιαν Φέτελ. Με τέσσερις παγκόσμιους τίτλους και 53 νίκες το ερώτημα για τον Γερμανό από την στιγμή που αποχώρησε από τη Ferrari ήταν το πότε θα αποχωρήσει και από το άθλημα και το έκανε φέτος οδηγώντας για την Aston Martin. Τα τελευταία 2 χρόνια είχε να επιδείξει μόλις ένα βάθρο, στο Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν το 2021 ενώ στον τελευταίο του αγώνα, στο Άμπου Ντάμπι, τερμάτισε δέκατος, 12 χρόνια από τότε που είχε γίνει ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία.

 Η φετινή σεζόν αποτέλεσε την αρχή μίας νέας εποχής στη F1 με την επιστροφή του ground effect και μίας σχεδίασης που επέτρεπε στους οδηγούς να αγωνίζονται πιο κοντά ο ένας με τον άλλον στην πίστα. Από την αρχή ήταν εμφανές ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς δημιούργησαν πολύ διαφορετικά μονοθέσια και από τις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη ήρθε ένας νέος όρος που έγινε θέμα συζήτησης, το porpoising ή κατά το ελληνικότερο, ο δελφινισμός. Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο δημιουργείται όταν το μονοθέσιο βυθίζεται προς τα κάτω εξαιτίας της αεροδυναμικής του πατώματος και μετά σηκώνεται εξαιτίας της ανάρτησης.

 Το porpoising ήταν τόσο έντονο αρχικά που προκάλεσε ανησυχία για την ασφάλεια των οδηγών με τη FIA να αναγκάζεται να εισάγει νέα μέτρα κατόπιν διαβουλεύσεων με τις ομάδες. Κάθε ομάδα βέβαια επηρεάστηκε διαφορετικά. Mercedes και Ferrari έδειχναν να υποφέρουν περισσότερο στις ευθείες ενώ η Red Bull φάνηκε να μην έχει το παραμικρό πρόβλημα.

 Από τις τρεις μεγάλες ομάδες η Mercedes αντιμετώπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα και χρειάστηκε να φτάσει προς το τέλος της σεζόν για να πανηγυρίσει νίκη. Η Ferrari έδειξε δυνατότερη από τα πολλά τελευταία χρόνια ωστόσο μετά το γαλλικό Γκραν Πρι έδειχνε να μένει πίσω στη μάχη για τον τίτλο, κάτι που έφερε στο τέλος της σεζόν και την παραίτηση (;) του επικεφαλής της, Ματία Μπινότο.

YouTube video

Οι νικητές του 2022:

Γκραν Πρι Μπαχρέιν Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari)

Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Αυστραλίας Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari)

Γκραν Πρι Εμίλια Ρομάνα Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Μαϊάμι Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Ισπανίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Μονακό Σέρτζιο Πέρες (Red Bull)

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Καναδά Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας Κάρλος Σάινθ (Ferrari)

Γκραν Πρι Αυστρίας Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari)

Γκραν Πρι Γαλλίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Ουγγαρίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Βελγίου Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Ολλανδίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Ιταλίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης Σέρτζιο Πέρεζ (Red Bull)

Γκραν Πρι Ιαπωνίας Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι ΗΠΑ Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Μεξικού Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Γκραν Πρι Βραζιλίας Τζορτζ Ράσελ (Mercedes)

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)

Ακολουθήστε το ApexSports.gr στο Google News!Μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Τελευταία άρθρα Μηχανοκίνητα