Η βρετανική εταιρεία Optima Projects θα ξεκινήσει να κατασκευάζει ένα νέο, πλήρως ηλεκτροκίνητο σκάφος σε δύο εκδόσεις – η μία με ολικό μήκος 9,8 μέτρα και πλάτος 3,4 μέτρα και η άλλη με ολικό μήκος 11 μέτρα.
Και τα δύο θα είναι CE Κατηγορίας Β για παράκτιο πλου. Το πρώτο πρωτότυπο θα κυκλοφορήσε την άνοιξη του επόμενου έτους.
Έχει γίνει πολλή δουλειά στη σχεδίαση του προφίλ της γάστρας, το οποίο μοιάζει με τριμαράν, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα σταθεροποιημένο μονόγαστρο.
Αυτό το σχήμα γάστρας θα μπορούσε να είναι έως και 50% πιο αποτελεσματικό από τις περισσότερες γάστρες ημιεκτοπίσματος, θεωρητικά πιο άνετο και από τις περισσότερες γάστρες πλαναρίσματος, μειώνοντας την διατοίχιση, το χτύπημα και τις δομικές καταπονήσεις.
Δεδομένης της μπαταρίας 80 kWh, η προβλεπόμενη τελική ταχύτητα είναι περίπου 18 κόμβοι, αλλά η κύρια προσπάθεια του Optima είναι στην αυτονομία σε χαμηλότερες ταχύτητες πλεύσης, όπως 50 ν.μ. με 10 κόμβους, 100 ν.μ. με 8 κόμβους και 170 ν.μ. με περίπου 6 κόμβους.
Θα υπάρχουν προαιρετικά μεγαλύτερες μπαταρίες, καθώς και φωτοβολταϊκά, κυψέλες καυσίμου και συμβατικές γεννήτριες.