Η νέα BMW M2 συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ compact μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της BMW 2002 turbo. Επίσης, επεκτείνει την επιτυχία της προκατόχου της, που κατέγραψε σχεδόν 60.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M2 θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2023. Θα κατασκευάζεται μαζί με τη νέα BMW Σειρά 2 Coupé στο εργοστάσιο του BMW Group στο San Luis Potosí, στο Μεξικό.
Η αθλητική εμφάνιση της νέας BMW M2 διαμορφώνεται από τις συμπαγείς διαστάσεις, τις εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες και τα σχεδιαστικά γνωρίσματα M. Σε μήκος είναι κατά 214 mm μικρότερη από την BMW M4 Coupé και το μεταξόνιό της είναι κατά 110 mm μικρότερο. Την ίδια στιγμή, το πλάτος του οχήματος και τα μετατρόχια υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της νέας BMW Σειράς 2 Coupé.
Η μεγάλη, χωρίς πλαίσιο, μάσκα νεφρών BMW με τις οριζόντιες μπάρες της, συνδυάζεται με μια κάτω εισαγωγή αέρα τριών τμημάτων με σχεδόν ορθογώνιο περίγραμμα που χαρίζει στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μία γνώριμη εμφάνιση M. Η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τις τεχνικές απαιτήσεις σε επίπεδο παροχής αέρα ψύξης και αεροδυναμικής ισορροπίας.
Οι επιφάνειες σχεδιασμένες με σαφήνεια, οι προτεταμένες πλαϊνές ποδιές και τα μυώδη τόξα θόλων των τροχών, δίνουν τον τόνο στην πλάγια όψη του οχήματος. Το πίσω μέρος της νέας BMW M2 είναι επίσης compact και δυναμικό, με μερικές χαρακτηριστικές πινελιές όπως το ενσωματωμένο στο χείλος του πορτμπαγκάζ σπόιλερ, τα κάθετα διατεταγμένα κάτοπτρα, ο ενσωματωμένος στην πίσω ποδιά διαχύτης – με τον καθαρό του σχεδιασμό – και τα δύο ζεύγη απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που τοποθετούνται μακριά από τα εξωτερικά άκρα.
Η γκάμα των πέντε εξωτερικών χρωματισμών που διατίθενται για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει την απλή απόχρωση Zandvoort Blue και τη μεταλλική Toronto Red που προσφέρονται αποκλειστικά με αυτό το μοντέλο. Μία οροφή M Carbon, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά έξι περίπου κιλά, προσφέρεται προαιρετικά.
Η έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά συνόλου που εξελίχθηκε για το compact υψηλών επιδόσεων μοντέλο με τεχνολογία M TwinPower Turbo και δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ξεχωρίζει με τα τυπικά χαρακτηριστικά απόδοσης M που διαθέτει. Διαφέροντας μόνο σε λίγες λεπτομέρειες από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μοντέλα BMW M3 και BMW M4, η μονάδα των 3.0 λίτρων εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση, την υγιή δίψα του για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και την γραμμική παροχή ισχύος στο υψηλό φάσμα στροφών.
Αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 hp, ο κινητήρας κάτω από το καπό της νέας BMW M2 ξεπερνά σε απόδοση τη βασική μονάδα που χρησιμοποιούσε η προκάτοχός της κατά 90 hp. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σαλ., ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σαλ. Ο νέος κινητήρας έχει μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σαλ. Η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα συνοδεύεται από ένα συναισθηματικά πλούσιο ήχο που παράγεται από το ειδικό σύστημα εξαγωγής M με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια. Το σύστημα παροχής λαδιού είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές οδηγικές καταστάσεις στην πίστα, όπως και το σύστημα ψύξης.
Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic στάνταρ. Οι εξαιρετικά σπορ αλλαγές σχέσεων, η άμεση σύνδεση με τον κινητήρα και η ικανότητα να εκτελούνται πολλαπλά κατεβάσματα στη χαμηλότερη διαθέσιμη σχέση αποτελούν την ιδανική βάση για συναρπαστική, άμεση επιτάχυνση. Ο χειρισμός του κιβωτίου πραγματοποιείται μέσω ενός επιλογέα με την πιο πρόσφατη σχεδίαση Μ καθώς και από τα paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία Drivelogic προσφέρει επιλογή από τρεις ρυθμίσεις αλλαγών.
Ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων διατίθεται προαιρετικά για όσους αναζητούν μία κλασική εμπειρία επιδόσεων, που βασίζεται στην έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Το κιβώτιο ενδείκνυται για ένα σπορ στυλ οδήγησης, όχι μόνο χάρη στην ακρίβεια των αλλαγών, αλλά και λόγω του Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί σύστημα εμπλοκής με βάση την ταχύτητα για να εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Εάν χρειαστεί, το Gear Shift Assistant μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup.
Η νέα BMW M2 ολοκληρώνει το 0 – 100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και σε 4,3 δευτ. όταν εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 200 km/h σε 13,5 δευτ. (αυτόματο) ή 14,3 δευτ. (χειροκίνητο). Η τελική ταχύτητα της νέας BMW M2 (περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη) είναι 250 km/h και μπορεί να αυξηθεί στα 285 km/h με την παραγγελία του προαιρετικού M Driver’s Package.
Ανεξάρτητα από την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, η παραδοσιακή μορφή δυναμικής απόδοσης της BMW M2 ενσαρκώνεται επίσης από την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η γραμμική ανάπτυξη των δυνάμεων πλευρικής επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα M βοηθά τον οδηγό να κατευθύνει το όχημα μέσα από στροφές με ελεγχόμενα drift, για παράδειγμα. Η στάνταρ λειτουργία M Traction Control είναι επίσης σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος, θέτοντας μεμονωμένα όρια παρέμβασης του συστήματος για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δέκα στάδια.
Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην εξαιρετική δυναμική της BMW M2 είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να προσφέρει απρόσκοπτα ποσοστό εμπλοκής έως 100% όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό βελτιστοποιεί για παράδειγμα, την πρόσφυση σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ανάμεσα στον αριστερό και δεξιό πίσω τροχό. Παράλληλα, βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.