Η νέα BMW S 1000 RR έρχεται ακόμα πιο δυναμική χάρη στις ολοκληρωμένες καινοτομίες στον κινητήρα, την ανάρτηση, το πλαίσιο, την αεροδυναμική, τη σχεδίαση και τα συστήματα υποβοήθησης.
Η supersport μοτοσικλέτα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2009 θα διατίθεται τώρα σε μία νέα έκδοση που περιλαμβάνει προηγμένο κινητήρα και πλαίσιο, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με φτεράκια (winglets), νέο πίσω μέρος και νέα συστήματα υποβοήθησης.
Η νέα RR διαθέτει 4-κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βασισμένο στην μονάδα ισχύος του τρέχοντος μοντέλου S 1000 RR. Η μέγιστη ισχύς είναι τώρα 210 hp και αποδίδεται στις 13.750 rpm, δηλαδή 3 ίππους μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm παράγεται στις 11.000 σαλ. Παρά την αύξηση της μέγιστης ροπής, το ωφέλιμο φάσμα στροφών του κινητήρα της νέας RR είναι τώρα αισθητά ευρύτερο και πληρέστερο. Το ανώτατο όριο περιστροφής του κινητήρα είναι 14.600 σαλ.
Το νέο χαρακτηριστικό του Dynamic Traction Control DTC είναι η λειτουργία Slide Control που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει δύο προκαθορισμένες γωνίες πλαγιολίσθησης για το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, όταν επιταχύνει βγαίνοντας από μία στροφή. Από τεχνική σκοπιά, αυτό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια ενός αισθητήρα γωνίας κλίσης τιμονιού. Μέχρι την αντίστοιχη γωνία κλίσης, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης επιτρέπει την ολίσθηση στον πίσω τροχό, όταν η μοτοσικλέτα επιταχύνει βγαίνοντας από μία στροφή, δίνοντας τη δυνατότητα πλαγιολίσθησης. Όταν επιτευχθεί η προκαθορισμένη τιμή γωνίας διεύθυνσης, το traction control παρεμβαίνει, μειώνει την ολίσθηση και σταθεροποιεί τη μοτοσικλέτα.
Η νέα RR εξακολουθεί να φέρει το πλαίσιο-γέφυρα από αλουμίνιο, που αποτελεί μία συγκολλημένη δομή τεσσάρων στοιχείων διαμορφωμένων μέσω χύτευσης με βαρύτητα και ενσωματώνει τον κινητήρα, ο οποίος έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 32 μοίρες όπως πριν, ως φέρον στοιχείο. Με στόχο τη βελτιστοποίηση της πλευρικής ευκαμψίας, το κύριο πλαίσιο της νέας RR υποδέχτηκε αρκετά ανοίγματα στις πλαϊνές περιοχές. Στη φάση εξέλιξης του νέου πλαισίου της RR, οι μηχανικοί εστίασαν στην περαιτέρω αύξηση της οδηγικής ακρίβειας. Η γωνία κάστερ έχει επιπεδοποιηθεί κατά 0,5° και το offset των τριπλών σφιγκτήρων έχει μειωθεί κατά 3 mm. Η νέα γεωμετρία του πλαισίου συνοδεύεται όχι μόνο από καλύτερη οδηγισιμότητα, αλλά και από αυξημένη ακρίβεια και καλύτερη πληροφόρηση από τον εμπρός τροχό.
Η νέα λειτουργία Brake Slide Assist είναι μια σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία για αναβάτες που οδηγούν σε πίστα. Όπως και στη νέα λειτουργία DTC Slide Control, αυτό το νέο σύστημα βασίζεται επίσης σε αισθητήρες γωνίας τιμονιού και επιτρέπει στον αναβάτη να ορίσει μια συγκεκριμένη γωνία πλαγιολίσθησης για τα λεγόμενα drifts πέδησης, ενώ ολισθαίνει στις στροφές διατηρώντας την ταχύτητα.
Όπως στο μοντέλο M RR, τα φτεράκια στη νέα RR εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή επαφή του εμπρός τροχού με το δρόμο – ειδικά κατά την επιτάχυνση. Αυτά παράγουν κάθετη αεροδυναμική δύναμη, και ως εκ τούτου, πρόσθετο φορτίο στον τροχό. Το πλεονέκτημα είναι ότι η τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού μειώνεται, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να μπορεί να φρενάρει πιο αργά ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και η ευστάθεια στις στροφές.
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η νέα έκδοση της RR επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, που περιλαμβάνει φτεράκια, ένα νέο, ελαφρύτερο και πιο σπορ πίσω τμήμα, και τους τρεις νέους χρωματικούς συνδυασμούς Blackstorm (μεταλλικό), Style Passion in Racingred (μη μεταλλικό) και Lightwhite (μη μεταλλικό/BMW M) με αγωνιστικό χαρακτήρα.