Με τον ιδανικότερο τρόπο έπεσε η αυλαία του πέμπτου αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων για το 2022. Η Ανάβαση Ριτσώνας «Νίκος Παππάς» πέρασε στην ιστορία, με τους συμμετέχοντες να φεύγουν από την ιστορική διαδρομή γι’ ακόμα μία χρονιά με τις θετικότερες των εντυπώσεων.
Ο καιρός ήταν σύμμαχος οργανωτών, αγωνιζομένων και θεατών και παρά τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις, οι οδηγοί απόλαυσαν τον αγώνα! Αν και το ρεκόρ της Ανάβασης δεν έσπασε, οι συμμετέχοντες οδήγησαν στο όριο, προς τέρψη των θεατών που βρέθηκαν στη διαδρομή του αγώνα.
Στη Formula Saloon, ο Πασχάλης Χατζημάρκος με το Mitsubishi Lancer Evo 9 επικράτησε με άνεση, πετυχαίνοντας την τέταρτη συνεχόμενη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα. O 34χρονος οδηγός ήταν ταχύτερος και στα δύο ανεβάσματα, με το χρονόμετρο να σταματάει στο δεύτερο σκέλος στο 2:02.75. Ο Πιτ Παρθένης με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer Evo IX έκανε σπουδαία εμφάνιση και τερμάτισε δεύτερος, με τον νικητή της FST2, Κωνσταντίνο Ζυγογιάννη με Skoda Fabia III 5J να συμπληρώνει το βάθρο. Στην FSA πρώτευσε ο Νίκος Παπαδόπουλος με το εντυπωσιακό Ford Escort RS2000 MKII. Ο Κώστας Πατσουρέας με Mitsubishi Lancer Evo IX, ο οποίος πραγματοποίησε την τρίτη καλύτερη επίδοση στη Formula Saloon στο πρώτο σκέλος, δεν ανέβηκε στο δεύτερο μέρος.
Στο… νήμα κρίθηκε η μάχη της ομάδας «Α», με τον Μιχάλη Ευθυμίου με το Ford Escort RS Cosworth να πανηγυρίζει τη νίκη, χάρη στον εξαιρετικό χρόνο που έκανε στο πρώτο σκέλος, καθώς στο δεύτερο ανέβασμα ταχύτερος ήταν ο Στάθης Κουκέας με χρόνο 2.10.62. Ωστόσο στον συνολικό χρόνο ο Ευθυμίου έκανε 4.21.89 και ήταν μόλις 170 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Κουκέα, ο οποίος ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου με το Ford Fiesta R5. Τρίτος στην «Α» ήταν ο Δημήτρης Πολατσίδης με Mitsubishi Lancer EVO 6, ενώ ο Αλέξης Μητσάκος με το Peugeot 106 S16 ήταν τέταρτος, κερδίζοντας την Α6. Στην Α6 ταχύτερος ήταν ο Γιώργος Ντέκας με Citroen Saxo VTS, ενώ στην Α5 επικράτησε ο Βασίλης Μπάτης με Toyota Yaris.
Εύκολη ήταν η επικράτηση του Γιάννη Χαραλαμπόπουλου στην ομάδα «Ν». Ο πρωταθλητής του Ενιαίου ήταν ταχύτερος σε όλα τα σκέλη του Σαββάτου και της Κυριακής με το Honda Civic Type R και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεύτερος στην «Ν» ήταν ο Νίκος Καραθανάσης με ακόμα ένα Honda Civic Type R, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε ο Νίκος Αργυράκης με το Citroen Saxo VTS, ο οποίος κέρδισε την Ν έως 2 λίτρα και την Ν2. Στην Ν4 πρώτος ήταν ο Γιάννης Δασκαλόπουλος με Mitsubishi Lancer EVO 9.
Ο Βασίλης Ντέρμας με Opel Ascona Ι 2000 ήταν ο νικητής στις Ομάδες «Ε» και «Ε έως 2 λίτρα», με τον ταχύτερο και στα δύο σκέλη του αγώνα, Κώστα Παπαχρήστο να δέχεται ποινή 10 δευτερολέπτων, και να υποχωρεί τρίτος, καθώς το Citroen Saxo που οδηγούσε, βρέθηκε οχτώ κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το επιτρεπόμενο. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο νικητής της κατηγορίας στην Πορταριά, Χρήστος Λάππας με Peugeot 106 S16, με την απόσταση που εν τέλει τον χώρισε από την κορυφή να είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Στην Ε12 ταχύτερος ήταν ο Θανάσης Μπέκας με Ford Sierra, ενώ στην Ε9 πρώτευσε ο Γρηγόρης Σταματίου με Peugeot 106 Rallye.
Τέλος, στα Ιστορικά, ο Γιάννης Κάτσικας με Ford Escort ΜΚ2 RS2000 ήταν ανίκητος το διήμερο, πανηγυρίζοντας δικαίως τη δεύτερη φετινή του νίκη στην κατηγορία. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γαβριηλίδης με Ford Escort ΜΚ1 RS1600 και Στέλιος Μπολέτης με Ford Escort ΜΚ2 RS2000.
Η φετινή Ανάβαση Ριτσώνας “Νίκος Παππάς” διοργανώθηκε από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.) και ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του επί σειρά ετών γιατρού των αγώνων, Νίκου Παππά που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Ψάθας στις 5-6 Νοεμβρίου.