Η ναυαρχίδα της Mercury, η Verado V12, με την εξωπραγματική ιπποδύναμη των 600 ίππων, εκτός από εντυπωσιακή στην όψη, έχει και μερικά χαρακτηριστικά που την κάνουν ακαταμάχητη.
Έξω από το νερό φαίνεται τεράστια, αλλά μέσα στο νερό μικρότερη κι αυτό γιατί έχει μοιραστεί ο όγκος και στο ποδαρι.
Καταρχήν, έχει κάτι που απορώ πως δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα. Στρίβει μόνο το πόδι και όχι ολόκληρη η μηχανή, και μάλιστα η γωνία της φτάνει τις 45 μοίρες σε αντίθεση με τις άλλες μηχανές που δεν ξεπερνούν τις 30. Επίσης αυτό επιτρέπει οι μηχανές να είναι πιο κοντά η μία στην άλλη στα σκάφη που έχουν πάνω από μια.
Αυτή η μηχανή έχει δύο ταχύτητες, άλλο ένα πλεονέκτημα που απορώ γιατί δεν είχε εφαρμοστεί μέχρι σήμερα. Αυτό λειτουργεί όπως στα αυτοκίνητα: αργή ταχύτητα με μεγάλη ροπή μέχρι να πλανάρει το σκάφος και μετά αυτόματη αλλαγή στη γρήγορη ταχύτητα. Ναι, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο και μάλιστα οι αλλαγές είναι ανεπαισθητες. Επίσης οι δύο ταχύτητες βοηθούν και στις μανουβρες, αφού κατεβάζουν τις στροφές και άρα την αντίδραση του κινητήρα.
Ο κινητήρας φοράει δύο προπέλες που περιστρεφονται με αντίθετη φορά.
Όσον αφορά το θόρυβο, είναι πιο αθόρυβος από μικρότερης ισχύος. Αυτό επιτυγχάνεται εν μέρει και επειδή όταν ο κινητήρας είναι σε χαμηλές στροφές η εξάτμιση είναι κάτω από το νερό ενώ όταν ανέβουν οι στροφές ανακατευθύνεται πάνω από την ίσαλο.
Η μηχανή έρχεται με τα καινούργια χειριστήρια που έχουν ενσωματωμένο active trim τελευταίας γενιάς.
Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι μεταβλητού βήματος, δηλαδή μπορεί να κάνει μια περιστροφή για να πάει ο κινητήρας από άκρη σε άκρη ή περισσότερες αν χρειάζεται ακρίβεια.
Τα ηλεκτρονικά μέρη που χρειάζεται είναι πολύ λιγότερα και με απλούστερη διασύνδεση.
Το βασικότερο όμως πλεονέκτημα που αφορά κυρίως τα επαγγελματικά σκάφη που κάνουν πολλές ώρες στη σεζόν, είναι ότι το σέρβις γίνεται χωρίς να χρειαστεί το σκάφος να βγει από το νερό.
Φανταστείτε ότι τα σκάφη που φοράνε τέτοιες μηχανές μπορεί να είναι αρκετά μεγάλα και βαριά για να βγουν με ένα τρέιλερ με αυτοκίνητο και να δουλεύουν σε απομακρυσμένες περιοχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις όταν έρθει η ώρα του σέρβις σημαίνει ότι το σκάφος πρέπει να ταξιδέψει μέχρι την κοντινότερη βάση, να βγει από το νερό,, να γίνει το σέρβις και να επιστρέψει.
Το δε μεγάλο σέρβις που χρειάζεται να βγει το καπάκι είναι στις 1.000 ώρες.
Και τέλος, η τιμή. Για αυτή την ιπποδύναμη είναι φθηνότερη από αποιονδήποτε άλλο συνδυασμό μικρότερων μηχανών.