Το νέο σύστημα κίνησης ηλεκτρικού σκάφους Yamaha Harmo είναι ένας κινητήρας 3,7 kW με μέτρια ισχύ, ισοδύναμος με έναν βενζινοκινητήρα 9,9 ίππων, αλλά θεωρείται ως μια σημαντική δήλωση προθέσεων από την ιαπωνική μάρκα συνώνυμη με τις μεγάλες, ισχυρές τετράχρονες εξωλέμβιες.
Κανένας από τους άλλους μεγάλους κατασκευαστές εξωλέμβιων (Mercury, Suzuki και Honda) δεν έχει ακόμη επίσημα αγκαλιάσει την κίνηση προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες.
Με εξαίρεση τη Mercury που αναμένουμε μεγάλες αποκαλύψεις τον Σεπτέμβριο. Περιέργως, το Harmo δεν είναι ούτε εξωλέμβιος κινητήρας ούτε έσω-έξω, αλλά ένα νέο πακέτο πρόωσης που δανείζεται ιδέες και από τα δύο στρατόπεδα. Τοποθετείται στον καθρέφτη ακριβώς πάνω από την ίσαλο γραμμή σαν ένα πόδι sterndrive, αλλά σύμφωνα με το στιλ του εξωλέμβιου κινητήρα είναι μια εντελώς αυτόνομη μονάδα που περιλαμβάνει τον κινητήρα και τον μηχανισμό διεύθυνσης.
Τα μόνα εξαρτήματα through hull είναι για τα ηλεκτρικά καλώδια που το συνδέουν με την μπαταρία, το τιμόνι και την κεφαλή του γκαζιού. Ένας στιβαρός επάνω μεντεσές επιτρέπει σε ολόκληρη τη μονάδα να γέρνει 74° προς τα πάνω και έξω από το νερό όταν δεν χρησιμοποιείται για την αποφυγή ρύπανσης και διάβρωσης.
Αντί να έχει μια εκτεθειμένη προπέλα με κινητήρα στο κέντρο όπως όλοι, το Yamaha Harmo χρησιμοποιεί έναν μοναδικό μηχανισμό κίνησης στεφάνης με την προπέλα να περικλείεται μέσα σε ένα προστατευτικό κυκλικό περίβλημα.
Αυτό αποτελείται από έναν φαρδύ σταθερό εξωτερικό δακτύλιο από πηνία, μέσα από τον οποίο περνά το ρεύμα, και έναν στενότερο περιστρεφόμενο εσωτερικό δακτύλιο μαγνητών στον οποίο συνδέονται τα τέσσερα λεπτά πτερύγια της έλικας.
Όταν δίνεεται ρεύμα, ο εσωτερικός δακτύλιος περιστρέφεται, περιστρέφοντας τις λεπίδες και ωθώντας το σκάφος προς τα εμπρός.
Η Yamaha ισχυρίζεται ότι αυτή είναι μια πιο αθόρυβη, πιο αποτελεσματική λύση από έναν παραδοσιακό κινητήρα κίνησης, που παράγει υψηλή ώθηση σε χαμηλές στροφές με λιγότερα κινούμενα μέρη.