Μόλις την περασμένη εβδομάδα, το ναυπηγείο Excess κυκλοφόρησε το τελευταίο της καταμαράν, ένα 44άρι, το Excess 14. Αυτό από μόνο του δεν θα αποτελούσε είδηση, αλλά το νέο σκάφος έχει ένα χαρακτηριστικό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον: Ασύμμετρες γάστρες!
Ο Hervé Piveteau, ο γκουρού των καταμαράν που εργάζεται για το ναυπηγείο, σε συνεργασία με την VPLP τους τελευταίους 18 μήνες, κατέληξαν στην πρακτική εφαρμογή της ιδέας να είναι οι γαστρες ασύμμετρες.
Η VPLP είχε την αίσθηση ότι η ασυμμετρία θα μπορούσε να μειώσει την αντίσταση στο νερό και έτσι αποφάσισαν να διερευνήσουν περαιτέρω αυτήν την ιδέα. Αυτή η επιλογή δεν είχε καμία επίδραση στον συνολικό όγκο και στο διάμηκες κέντρο άνωσης.
Το μεγάλο όφελος όμως είναι η μείωση της επιπλέον οπισθέλκουσας που δημιουργείται από την αλληλεπίδραση των κυμάτων από τις δύο γάστρες. Η ασυμμετρία επίσης ανυψώνει το κέντρο της άνωσης και προς την εξωτερική πλευρά κάθε γάστρας.
Έτσι, το σκάφος συμπεριφέρεται σαν να είναι φαρδύτερο, επομένως έχει καλύτερη ευστάθεια.
Η Excess αν και σχεδιάζει σκάφη παραγωγής, οι καινοτόμες υδροδυναμικές λύσεις που εφάρμοσε, χρησιμοποιώντας λογισμικό υψηλής ποιότητας CFD, επηρεάζουν ελάχιστα τη διαδικασία κατασκευής ή το κόστος του σκάφους.