Με την διεξαγωγή τριών ιστιοδρομιών και μία Ελληνική επιτυχία ολοκληρώθηκε ο προκριματικός γύρος στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα 470, στο Σαν Ρέμο της Ιταλίας. Για δεύτερο συνεχόμενο σημαντικό διεθνή αγώνα, μετά την φημισμένη Ολυμπιακή Εβδομάδα στο Ιέρ της Γαλλίας, το ελληνικό πλήρωμα πέρασε στο χρυσό στόλο, στους 33 καλύτερους.
Η Αριάδνη Σπανάκη και ο Οδυσσέας Σπανάκης πέρασαν ως 24οι της Όπεν κατηγορίας και 18η της Ευρωπαϊκής τερματίζοντας σήμερα 15οι, 16οι και 17οι. Στην τελευταία ιστιοδρομία βρισκόντουσαν στην 6 θέση αλλά το σκάφος τους ανατράπηκε όπως και άλλα σκάφη του στόλου, λόγω του δυνατού ανέμου και του κυματισμού. Παρ’ όλα αυτά τερμάτισαν την ιστιοδρομία, καθοριστικό γεγονός για μία καλύτερη κατάταξη στο τέλος των αγώνων. Αν και οι καιρικές συνθήκες και οι δυνατοί άνεμοι δεν ευνοούν στην παρούσα φάση προετοιμασίας τα νεανικά πληρώματά μας η βελτίωσή τους είναι εμφανής. Ο Λάμπης Γιαννούλης και η Ελένη Γιαννούλη δεν πέρασαν στο χρυσό στόλο με την απόδοσή τους να είναι πιο κοντά στο στόχο απ’ ότι δείχνουν τα αποτελέσματα. Βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην 43η θέση (33η Ευρωπαϊκή) και στοχεύουν στην καλύτερη δυνατή επίδοση στις επόμενες ιστιοδρομίες.
Όπως προβλέψαμε τις ανατροπές, η Γερμανική ομάδα των Ντίετς – Μαρκόρφτ κερδίζοντας και τις τρεις ιστιοδρομίες του γκρουπ τους πέρασαν στην πρώτη θέση. Οι χθεσινοί ομοεθνείς τους πρωτοπόροι βρέθηκαν στην 9η θέση της γενικής. Αξιοσημείωτη επίδοση από τον αργυρό Ολυμπιονίκη του Τόκιο Ντάλμπεργκ με την Κάρλσον όπου από την 17η θέση ανέβηκαν στην δεύτερη τερματίζοντας 5οι, 4οι και 1οι. Πολύ καλές επιδόσεις και από τα Γαλλικά πληρώματα όπου βρίσκονται στην 3η και 4η θέση ενώ ο χάλκινος Ολυμπιονίκης του Τόκιο Ισπανός Χαμάρ με την Μπρούγκμαν βρίσκεται στην 5η θέση από την 2η της πρώτης ημέρας.
Αύριο (18 Μαΐου) ξεκινάνε οι τελικοί με την διεξαγωγή, καιρού θέλοντος, τριών ιστιοδρομιών και με παρόμοιες καιρικές συνθήκες με τις σημερινές «απόνερα» των άστατων καιρικών συνθηκών στην Ιταλία.
Τεχνολογία
Για πρώτη φορά σε ένα Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα 470 χρησιμοποιούνται ρομποτικές σημαδούρες όπου διατηρούν τη θέση τους μέσω ενός προηγμένου συστήματος GPS και ηλεκτρικής πρόωσης ασχέτως καιρικών συνθηκών ή θαλάσσιου ρεύματος. Επίσης μπορούν ν’ αλλάξουν θέση κατ’ εντολή της Επιτροπής Αγώνων αν χρειαστεί εξ αποστάσεως. Οι ρομποτικές σημαδούρες είναι ιδιαίτερα πρακτικές όταν το βάθος της περιοχής του αγώνα είναι μεγάλο και δυσχεραίνει τον ποντισμό μόνιμων σημαδούρων. Τόσο ο τερματισμός όσο και η εκκίνηση στήνονται με τον παραδοσιακό τρόπο και τα πρώτα συμπεράσματα από το συνδυασμό των δύο στο πρωτάθλημα είναι θετικά.