H βρετανική ομάδα του America’s Cup, η INEOS Britannia, παρουσίασε το πρώτο σκάφος δοκιμών της για την 37η έκδοση της διοργάνωσης με την κωδική ονομασία Τ6, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο σε συνεργασία με το τμήμα εφαρμοσμένων επιστημών της Mercedes-AMG F1, που ανήκει στην ομάδα του παγκοσμίου πρωταθλήματος F1.
Το σκάφων δοκιμών των 40 ποδών θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο πρόγραμμα της ομάδας μέχρι το επόμενο America’s Cup που θα διεξαχθεί στη Βαρκελώνη το καλοκαίρι του 2024. Το Τ6 θα δοκιμαστεί σε μία εκτεταμένη χρονική περίοδο, με πρωταρχικό στόχο να αξιολογηθούν τα σχεδιαστικά εργαλεία της ομάδας και τα βασικά εξαρτήματα ώστε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί έγκαιρα το σκάφος με το οποίο η ομάδα θα αγωνιστεί.
Επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Mercedes-AMG F1, ο Τζέιμς Άλισον, σχολίασε: «Καταλαβαίνουμε από την εμπειρία μας στη F1 πόσο ζωτικής σημασίας είναι να δημιουργηθεί το καλύτερο πλαίσιο εργαλείων από την σχεδίαση μέχρι την κατασκευή. Κατανοούμε επίσης τον κρίσιμο ρόλο που παίζει η αξιολόγηση στη βελτίωση και την εμπιστοσύνη σε αυτά τα εργαλεία. Το Τ6 σχεδιάστηκε για τον συγκεκριμένο σκοπό και όλοι ανυπομονούμε να δούμε τα δεδομένα που μπορεί να παρέχει. Ένα τεράστιο ευχαριστώ και πολλά συγχαρητήρια στην ομάδα που έφερε το Τ6 στο νερό αλλά στη διοργάνωση δεν μπορούμε να μείνουμε σε αυτό, η πρόκληση μόλις άρχισε».
Από την πλευρά του, ο CEO και σκίπερ του INEOS Britannia, Μπεν Έινσλι, δήλωσε: «Φύγαμε από την προηγούμενη έκδοση με έλλειψη εμπιστοσύνης στα σχεδιαστικά μας εργαλεία, πήραμε σημαντικές αποφάσεις στο προηγούμενο κύπελλο χρησιμοποιώντας τα σχεδιαστικά μας εργαλεία και τον εξομοιωτή μας και δεν είχαν αρκετή ακρίβεια. Στους πρόσφατους κύκλους του America’s Cup είδαμε μία μεγάλη βελτίωση στην εξομοίωση της σχεδίασης ωστόσο πρέπει να έχεις εμπιστοσύνη σε αυτά τα εργαλεία και να πιστεύεις ότι σου δίνουν ακριβή στοιχεία. Το Τ6 θα μας δώσει αυτή την πλατφόρμα εξέλιξης».
Το Τ6 κατασκευάστηκε στο Χάιθ, στο ίδιο μέρος που κατασκευάστηκαν τα αυθεντικά Empire Flying Boats το 1937. Το νέας εποχής σκάφος μεταφέρθηκε στο Μπράκλεϊ του Ηνωμένου Βασιλείου, την έδρα της Mercedes στη F1 ώστε να γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις και το Τ6 αποτελεί μία καθοριστική στιγμή στην συνεργασία των δύο ομάδων με το America’s Cup και τη F1 να έχουν όλο και περισσότερα κοινά στοιχεία.
«Είμαστε μία ομάδα στην INEOS Britania, φέρνοντας μαζί το America’s Cup και τη F1, δημιουργώντας αυτή την ομάδα που αποτελεί μία τεράστια επένδυση και από τις δύο πλευρές», πρόσθεσε ο Έινσλι. «Το βλέπουμε ως μία μακρόχρονη συνεργασία και είμαστε ευγνώμονες που αποτελούμε μέλος του ευρύτερου αθλητικού ομίλου της INEOS, αξιοποιώντας την εμπειρία της από πολλά αθλήματα, όπως και την ποδηλασία. Είναι μία απίστευτη ευκαιρία και ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Carrington Boats και όλους στην INEOS Britannia που έφερε το Τ6 στο νερό».
Το Τ6 θα δοκιμαστεί σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα στη νέα βάση της ομάδας, στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα της Ισπανίας με τα δεδομένα και τα αποτελέσματα των δοκιμών να μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο στις ομάδες σχεδίασης και απόδοσης στο Μπράκλεϊ, εκεί όπου η δουλειά έχει ήδη αρχίσει για το AC75 που θα πάρει μέρος στο 37ο America’s Cup. «Η διοργάνωση και η κατάκτηση του αρχαιότερου τροπαίου στο άθλημα για τη Βρετανία είναι μία από τις σκληρότερες προκλήσεις που υπάρχουν. Είμαστε αφοσιωμένοι να πετύχουμε στην αποστολή μας. Η ένταση, η τεχνική πρόκληση, οι πηγές που απαιτούνται, όλα είναι τεράστια», κατέληξε ο Έινσλι.