fbpx

SailGP: Τις τεχνικές καινοτομίες που ακολουθούν αποκαλύπτει ο Ράσελ Κουτς (vid)

SailGP: Τις τεχνικές καινοτομίες που ακολουθούν αποκαλύπτει ο Ράσελ Κουτς (vid)

Ο στόλος των εννέα F50 που αγωνίζεται στο SailGP θα σπάσει σύντομα το φράγμα των 100 χιλιομέτρων την ώρα όταν εισαχθούν οι τεχνικές βελτιώσεις που ετοιμάζονται, δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της διοργάνωσης, Ράσελ Κουτς.

 Η ομάδα της Γαλλίας πέτυχε επίδοση ρεκόρ στον αγώνα της χώρας της στο Σεν Τροπέ τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 99,94 χιλιόμετρα την ώρα κατά τη διάρκεια του τρίτου αγώνα στόλου, ένα ρεκόρ που αναμένεται να σπάσει όταν κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες βελτιώσεις. «Ο περιορισμός αυτή την στιγμή είναι πως όταν τα σκάφη ξεπερνούν τα 90 χιλιόμετρα την ώρα, οι ομάδες δυσκολεύονται να δώσουν κατεύθυνση στα σκάφη με τα πηδάλια».

 Αυτό το γεγονός οφείλεται σε ένα φυσικό φαινόμενο γνωστό ως σπηλαίωση, το οποίο συμβαίνει όταν η μία πλευρά του πτερυγίου χαμηλώνει τόσο πολύ ώστε το νερό αρχίζει να έχει αναταράξεις. Η σπηλαίωση αυξάνει την οπισθέλκουσα και μειώνει την άνωση, προκαλώντας αστάθεια. «Δεν έχω βρεθεί σε τέτοιες ταχύτητες σε κανένα σκάφος», συνέχισε ο Κουτς. «Μου είπαν όμως ότι αυτά τα σκάφη αρχίζουν να τρέμουν και είναι σαν να βρίσκεσαι σε αεροπλάνο σε αναταράξεις και όσο ταχύτερα κινείσαι, τόσο λιγότερο έλεγχο έχεις. Όταν είσαι σε μία δύσκολη κατάσταση με έναν στόλο F50 που προσπαθούν να πάρουν προβάδισμα μπορείτε να φανταστείτε ότι είναι αρκετά τρομακτικό να χάσεις ξαφνικά ένα βαθμό ελέγχου στα πηδάλια».

 Όλα αυτά αναμένεται να αλλάξουν με την εισαγωγή νέων πηδαλίων, που αυτή την στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης και θα επιτρέψουν στα σκάφη να ξεπεράσουν το φράγμα των 100 χιλιομέτρων την ώρα, ακόμα και με τα τωρινά πτερύγια. Νέα πτερύγια είναι επίσης σε φάση επανασχεδιασμού, κάτι που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο ελιγμών υπό υψηλότερες ταχύτητες. «Με τα νέα πηδάλια και τα νέα πτερύγια θα δείτε ταχύτητες άνω των 110 χιλιομέτρων την ώρα, κάτι που είναι θαυμάσιο για ένα σκάφος αλλά και αρκετά τρομακτικό», σχολίασε ο Νεοζηλανδός.

 Συνέπεια των παραπάνω είναι και η ανάγκη για την σχεδίαση ενός προστατευτικού συστήματος Halo, παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιούν οι πιλότοι της F1, σε περίπτωση ατυχήματος. «Θέλουμε πραγματικά να βελτιώσουμε τον τομέα της ασφάλειας με την εξέλιξη ενός Halo», ήταν τα λόγια του Κουτς. Ο ίδιος μάλιστα αποκάλυψε ότι αυτό το θέμα συζητήθηκε πρόσφατα με τους οδηγούς της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ με τον Μεξικανό να χαρακτηρίζει αρκετά ανοικτό το καταμαράν. «Του είπα ότι εξελίσσουμε ένα σχέδιο σε στιλ Halo για αυτό το λόγο και συμφώνησε ότι αυτή η κίνηση πρέπει να γίνει».

 Πέρα από το Halo το SaιlGP κινείται και προς την κατασκευή ενός κομματιού από κέβλαρ στην πλευρά εκείνη των F50 που θα αποτρέπει τα άλλα σκάφη να τρυπήσουν τα αντίπαλα κόκπιτ. «Θα δείτε μερικά συναρπαστικά στοιχεία που θα εισαχθούν στα F50 τις επόμενες δύο σεζόν και πιστεύω ότι θα προκαλέσουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους φίλους της τεχνολογίας».

 Οι εξελίξεις δεν σταματούν εδώ καθώς ο Κουτς αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τον εξομοιωτή που είναι επίσης σε φάση κατασκευής και αναμένεται να παραδοθεί σε διάστημα 18 μηνών. Ο συγκεκριμένος εξομοιωτής θα έχει τις πραγματικές διαστάσεις ενός F50 όπου ένα εξαμελές πλήρωμα θα μπορεί να δοκιμάζει τα πάντα. Με αυτό τον τρόπο οι ομάδες θα έχουν πολύ μεγαλύτερη ικανότητα εξάσκησης μακριά από το νερό και να ενισχυθεί η ανάπτυξη των γυναικών και των νέων ενόψει του μέλλοντος. «Όλο το πρόγραμμα ταλέντων θα γνωρίσει ραγδαία βελτίωση όταν φτάσουμε σε εκείνο το σημείο, η επιτάχυνση της εκμάθησης θα βελτιωθεί δραματικά», είπε ο Κουτς.

YouTube video

.

Ακολουθήστε το ApexSports.gr στο Google News!Μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Ετικέτες άρθρου

Τελευταία άρθρα Ιστιοπλοΐα