Η… ανάγκη των συλλόγων να δαπανούν ολοένα και περισσότερα χρήματα σε μεταγραφές, τους οδηγεί στην αναζήτηση εσόδων από κάθε υπάρχουσα δυνατότητα.
Αν και τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι η πιο…μεγάλη πηγή, υπάρχουν επίσης διαφορετικές χορηγίες, τα έσοδα από τα εισιτήρια αλλά και η εκμετάλλευση της φανέλας, η πώλησή της… και οι διαφημιστικοί χώροι που αυτή προσφέρει.
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως αναφέρει η εφημερίδα Marca, το ισπανικό ποδόσφαιρο κυριαρχεί ξεκάθαρα με τη Ρεάλ Μαδρίτης (190 εκατομμύρια) και την Μπαρτσελόνα (183) ως τις δύο ομάδες με τις πιο ακριβές φανέλες στον κόσμο, αφήνοντας πίσω τους στην τρίτη θέση την Παρί Σεν Ζερμέν.
Από πρωτάθλημα σε πρωτάθλημα η…εκμετάλλευση της φανέλας διαφέρει. Για παράδειγμα στη LaLiga επιτρέπονται έως και πέντε θέσεις για διαφήμιση σε αυτήν (εκτός από το σορτς), ενώ σε άλλες διοργανώσεις όπως η ιταλική Serie A επιτρέπονται τέσσερις.
Ωστόσο, η αποκλειστικότητα είναι πιο ακριβή και γι’ αυτό πολλοί από τους συλλόγους έχουν έναν μόνο χορηγό.
Υπάρχει το παράδειγμα της πρωταθλήτριας Ιταλίας Νάπολι, που έχει τρεις… και πέρυσι μόλις κέρδισε 11 εκατομμύρια ευρώ παρότι είχε τέσσερα: Lete, MSC, Amazon και Floki. Δύο στο μπροστινό μέρος, ένα στο μανίκι και ένα στο πίσω μέρος. Την ίδια στιγμή η Ρεάλ Μαδρίτης μόνο με τη Fly Emirates παίρνει 70 εκατομμύρια ευρώ.
Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα σαρώνουν τις υπόλοιπες ομάδες στην Ευρώπη. Μόνο η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι στο επίπεδο των δύο ισπανικών συλλόγων. Αυτό προκύπτει από τον αριθμό των φανελών που πωλούν παγκοσμίως, όπου ισοδυναμούν με τον βρετανικό γίγαντα.
Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η ομάδα με τη μεγαλύτερη αξία φανέλας: 190 εκατομμύρια ετησίως μεταξύ 120 για την Adidas και 70 για τη Fly Emirates. Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να υπάρχουν περισσότεροι χορηγοί στο μανίκι ή στο πίσω μέρος της φανέλας.
Η Μπαρτσελόνα φτάνει τα 183 εκατομμύρια , με 105 της Nike 70 της Spotify και 8 εκατομμύρια από τη συμφωνία με την Ambiligh TV.
Η Παρί Σεν Ζερμέν βρίσκεται στην 3η θέση με 168 εκατομμύρια ευρώ, μοιρασμένα σε 80 στη Nike, 70 στην Qatar Airways, ενώ υπέγραψε επίσης πολυετή συμφωνία με την GOAT το 2022 για να είναι ο χορηγός της φανέλας για 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ακολουθεί η Μάντσεστερ Σίτι με 167,5 εκατομμύρια (76 Puma, 79 Etihad και 12,5 Nexen Tire), μπροστά από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ που ολοκληρώνει την πρώτη πεντάδα με 159 εκατομμύρια ευρώ ( (104 Adidas και 55 Team Viewer. Την επόμενη χρονιά θα αφήσει την Team Viewer για την Qualcom Technologies (που εκπροσωπείται ως Snapdragon) στη φανέλα της. Και όλα αυτά με μια ιστορική συμφωνία που θα τους τοποθετήσει με συνολικά έσοδα άνω των 170 εκατομμυρίων ετησίως.