Μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/2) η κοινωνία είναι σε σοκ. Τόσο οι επιβάτες του μοιραίου τρένου όσο και οι γονείς και συγγενείς που περίμεναν τους δικούς τους ανθρώπους να γυρίσουν.
Τα ερωτήματα είναι πολλά, όλοι όμως όσοι έπαιρναν καθημερινά τα τρένα της συγκεκριμένης εταιρείας, ήξεραν ότι ήταν ένα πραγματικό χάος. Μέσα σε αυτούς και εγώ.
Θα πω ένα πράγμα και θα μείνω σε αυτό από την εμπειρία μου και θα καταλάβετε πολλά για τον τρόπο που δούλευε από πάντα η εταιρεία, γιατί το δυστύχημα που έγινε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, φαινόταν εδώ και καιρό ότι επρόκειτο να συμβεί.
Στις 25 Δεκέμβρη λοιπόν, αποφασίζω να πάω στην οικογένειά μου από πολύ νωρίς μιας και δούλευα, ώστε να κάνω Χριστούγεννα μαζί τους. Πήγα στις 8:15 στον Πειραιά για να ξεκινήσω με το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Η αναμονή ήταν μεγάλη για ακόμα μια φορά… Πήγε 9:00 και ρώτησα την κοπέλα στα ταμεία, γιατί τόση καθυστέρηση, η απάντηση της ήταν «αν ήξερα και εγώ θα ήταν τέλεια, παίρνω τηλέφωνο και δεν το σηκώνουν». Οι συνάδελφοι δεν είχαν επικοινωνία μεταξύ τους και ενημέρωση για το τι συμβαίνει… Αφήνω αυτό εδώ.
Προσπαθώ να πάρω αργότερα στη Hellenic Train και το ένα τηλέφωνο που είχαν στο σάιτ δεν ήταν διαθέσιμο, ενώ το άλλο δεν το σήκωναν. Μετά από 1,5 ώρα αναμονής έρχεται το τρένο να μας πάρει από Πειραιά και να μας αφήσει Ρέντη. Πάμε, λοιπόν, να αλλάξουμε γραμμή και να μπούμε στο άλλο τρένο που περίμενε και μας κατέβασαν δύο φορές! Όταν ρωτήσαμε τους μηχανικούς τι συμβαίνει, είπαν ότι δεν έκλεινε μια πόρτα και δεν μπορούσε να ξεκινήσει το τρένο, ενώ λίγο αργότερα έλεγαν πως ο συρμός δεν παίρνει ρεύμα. Με την ψυχραιμία να έχει εξαντληθεί, λέω στον έναν, «γιατί δεν υπάρχει μια ενημέρωση από πουθενά;» η απάντηση ήταν με ειρωνικό ύφος, «τα παράπονα σας στην εταιρεία». Την εταιρεία “φάντασμα” που δεν σηκώνει τα τηλέφωνα; Μακάρι να το σήκωναν να πει ο κόσμος όσα έχει να πει τόσα χρόνια που ταλαιπωρείται με τα δρομολόγια και την κατάσταση που επικρατεί.
Αρχικά σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνω την καθυστέρηση του τρένου με το θανατηφόρο δυστύχημα. Όλα όμως συνδέονται, αφού όταν μια εταιρεία δεν έχει οργάνωση και τόσα χρόνια λειτουργεί με συστήματα πανάρχαια, κάποια στιγμή θα γίνει το κακό. Φυσικά και το κράτος ήξερε, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας και εννοείται πως τώρα που έγινε το χειρότερο θα προσπαθήσει να διορθώσει την κατάσταση… Ελπίζω τουλάχιστον.
Το θέμα είναι γιατί όμως τώρα; Γιατί πρέπει να γίνει το κακό για να υπάρξει αντίδραση σε κάτι που ξέρουν χρόνια; Γιατί πρέπει να θρηνούμε θύματα εν έτει 2023 σε πράγματα που μπορούν να αποτραπούν;
Όπως και στο Μάτι… Έτσι δολοφονήθηκε κόσμος και στα Τέμπη, γιατί ήταν δολοφονία! Και γυρίστε να πείτε σε όλους αυτούς που θρηνούν κόσμο, ότι ήταν ένα λάθος, όπως πολύ καλά ξέρετε. Ζούμε από θαύμα, σε ένα κράτος που δεν έχει τις υποδομές να μας στηρίξει, με τη μόνη μας ελπίδα την αλληλοϋποστήριξη. Ελπίζω να μην υπάρξουν, άλλα “κουράγιο”, “ζωή σε εσάς”, “προσευχόμαστε να μην υπάρξουν άλλοι νεκροί”, για πράγματα που ευθύνεται η εκάστοτε κυβέρνηση.
Οι ευθύνες κάποια στιγμή πρέπει να αποδοθούν για όλους και όχι σε όσους συμφέρει. Η κοινωνία “φλέγεται” από πολλά λάθη της Πολιτείας εδώ και χρόνια σε πολλούς τομείς. Το θέμα είναι ποιος θα ξυπνήσει πρώτος… Η Πολιτεία ή η κοινωνία; Για το πρώτο δεν ελπίζω, το δεύτερο όμως κάποια στιγμή θα γίνει… Ελπίζω σύντομα.