Αυτό που θα δούμε προέρχεται από την “Η Δύναμη του Έρωτα“. Πρόκειται για μια μινιατούρα από το βιβλίο του Οππιανού τα Κυνηγετικά.
Στην δεξιά πλευρά της μινιατούρας βλέπουμε δύο άνδρες να τσακώνονται για μια κοπέλα εκ των οποίων ο αριστερός άνδρας έχει πιάσει από τον λαιμό τον αντίπαλο του με το αριστερό του χέρι, ενώ με τον αγκώνα του ίδιου χεριού ελέγχει το δεξί χέρι του αντιπάλου του. Παράλληλα έχει υψώσει το δεξί του χέρι ψηλά κρατώντας ένα σιδηροράβδιον (βαρδούκιον, ματζούκιον, κορύνη) όπου στα Αγγλικά ονομάζεται mace, για να τον χτυπήσει.
Αυτή η τεχνική υπάρχει στο ένοπλο Πάμμαχον με τη χρήση οποιουδήποτε όπλου στο δεξί χέρι.
Ο άνδρας ο οποίος κάνει την επίθεση δεν είναι κάποιος τυχαίος. Πρόκειται για τον θεό των αρχαίων Ελλήνων και των αρχαίων Ρωμαίων, τον Άρη (ή Άρες ή Άρευς ή Ενυάλιος, Λατινικά : Mars) . Ο καλλιτέχνης τον έχει απεικονίσει με ενδυμασία των Θρακών όπου ήταν και η γενέτειρα του θεού Άρη και οι αρχαίοι Έλληνες όριζαν ότι εκεί είχε γεννηθεί, αυτό έγινε διότι οι Βυζαντινοί απέδιδαν με έναν κλασικισμό τα έργα τους ως απόγονοι, συνεχιστές και φυσικά λάτρεις του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος, κουλτούρας και αγωγής. Για αυτό τον λόγο ονομάσαμε την τεχνική αυτή ως το χτύπημα του θεού Άρη έτσι ώστε οι ασκούμενοι στην Οπλομαχία της Ακαδημίας Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών “Λέοντες” να την αναγνωρίζουν.
Στην αριστερή πλευρά βλέπουμε τον θεό Έρωτα να ρίχνει το βέλος του με το τόξο του (με τον μεσογειακό, Ελληνορωμαϊκό τρόπο) προς τους Ολύμπιους θεούς. Εντυπωσιακή είναι η θεά Αθηνά η οποία παρουσιάζεται ως Αθήνα Πρόμαχος με πλήρη πανοπλία.
Τόσο ο θεός Άρης και τόσο και η θεά Αθηνά έχουν κάποιο αναχρονισμό στις ενδυμασίες και στον εξοπλισμό τους αφού παρουσιάζονται με εξοπλισμό και ενδυμασία του 10ου μΧ αιώνα.
Κείμενο του Γεώργιου Ε. Γεωργά προπονητή Ξιφασκίας εκπαιδευτή ενόπλου Παμμάχου και Οπλομαχίας
Πατάω Like και συγχρόνως Follow στη σελίδα Δυναμικά Apex Sports στο Facebook
Μαθαίνω έγκαιρα και έγκυρα για ότι συμβαίνει στο χώρο των μαχητικών αθλημάτων